اخبار فرش ماشینی

ضرورت ایجاد مرکز ثابت آموزش قالیبافی در همدان

احمد علی‌بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر لزوم توجه به ارائه آموزش‌های مستمر در راستای بهبود بافت فرش به بافندگان اظهار داشت: مرکز ملی فرش در راستای این مهم نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کرده که برای تقویت این هنرصنعت برگزار می‌شود.

وی گفت: تداوم این دوره‌های آموزشی در طول سال بسیار مؤثرتر خواهد بود زیرا منجر به جهت‌دهی و هدایت علاقه‌مندان به قالیبافی می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: تأمین و تخصیص اعتبارات برای این مهم باید طوری برنامه‌ریزی شود تا در فصول مختلف سال و در تمام شهرستان‌ها و حتی روستاهای متقاضی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام شود.
وی تأکید کرد: در راستای این مهم، ضرورت وجود مرکز آموزش و تحقیقات قالیبافی در استان‌ها امری بسیار الزامی است.

علی‌بابایی ناکافی بودن دوره‌های آموزشی مناسب برای تولیدکنندگان به منظور اطلاع از آخرین وضعیت صنعت فرش دستباف را از دیگر مشکلات در این بخش دانست و گفت: نبود آموزش کافی و به‌روز در میان بافندگان فرش دستباف موجب می‌شود بافندگان با استفاده از همان نقوش و فنون تکراری در بافت فرش از تکنولوژی روز عقب بمانند.

وی ابراز داشت: در استان همدان با توجه به ظرفیت‌های موجود اعم از نظر نیروی انسانی علاقه‌مند، وجود مواد اولیه و امکانات همواره متقاضیان جدید در طول سال برای آموزش قالیبافی وجود دارد.

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: با وجود پیگیری‌های انجام شده مرکز ثابت آموزش قالیبافی در استان تأسیس نشده، پس ضرورت توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت برای فراگیران و دوره‌های بهبافی برای تولیدکنندگان فعلی به دلیل آشنایی با نیازهای بازار مصرف، کیفیت روز محصولات و مواد اولیه مصرفی، نقشه‌ها و طرح‌های روز کاملاً احساس می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: در این میان با حداقل امکانات مادی می‌توان نیروهای ماهر برای تولید هرچه بهتر فرش در استان تربیت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×