اخبار فرش ماشینی

صنعت پوشاک دنیا در کنفرانس مد استانبول

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش سرویس ترجمه مجله کهن دهمین دوره کنفرانس مد استانبول توسط انجمن صنایع پوشاک ترکیه (TGSD) و با حمایت مالی شرکت “مارکا یاتیریم هولدینگ” امسال با موضوع “چرا ترکیه” در ۱۱-۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ در محل کمپ چراغان استانبول برگزار شد. در این کنفرانس بر قدرت صنعت پوشاک راحتی در ترکیه، توان و درک از ثبات و پایداری و صلاحیت آن به عنوان یک شریک تجاری بی‌رقیب در منطقه تأکید شد.

سخنرانی های افتتاحیه این کنفرانس را شرف فایات؛ رئیس انجمن صنایع پوشاک ترکیه، هیکمت تانری‌وردی؛ رئیس انجمن صادرکنندگان پوشاک و البسه استانبول (İHKİB) و آدنان ییلدیریم؛ مدیر اجرایی اکسیم‌بانک ترکیه انجام دادند.

در دهمین کنفرانس مد که توسط انجمن تولید کنندگان پوشاک ترکیه (TGSD) در استانبول برگزار شد، متخصصین این حوزه هشدار دادند که اقدامات حمایت گرایانه در اقتصاد باید در اسرع وقت مورد بازبینی قرار گیرد. مصطفی کوچوک، مدیر عامل شرکت LC Waikik، که با ۸۵۰ فروشگاه در ۳۵ کشور فعالیت دارد و یکی از مهم ترین برندهای پوشاک در ترکیه را با امضای خود به ثبت رسانده است، اعلام کرده که ۸۰ درصد محصولات فروخته شده در فروشگاه های ترکیه را تأمین می‌کند. کوچوک با اشاره به اینکه برای تبدیل شدن به یک برند جهانی نیاز به یک برنامه‌ریزی جهانی است. کوچوک گفت که ترکیه با توجه به روند تولید پارچه های با کیفیت و طراحی شده در کمتر از ۵ هفته، جایگاه مهمی در بازار جهانی دارد.

اگر مهاجران سوری نبودند!

مصطفی کوچوک با بیان اینکه “ممکن است ترکیه نتواند در همه زمینه‌های زنجیره عرضه محصولات خوب باشد” اشاره به این نکته را لازم دانست که آنها با مشکلات زیرساختی زیادی درگیر هستند. او ادامه داد: “در ترکیه هیچ کارگری در پوشاک کار نمی‌کند. به این صورت که اگر مهاجران سوری نبودند صنعت پوشاک فلج می‌شد.

“ما برای افزایش استخدام حقوق و مزایا را هم زیاد کردیم، اما کارگری در ترکیه پیدا نمی‌کنیم.” به دلیل هزینه‌های بالای پرداختی و مالیات، سرمایه گذاری‌های نساجی و پوشاک متوقف می‌شود و خرده فروشان که نمی‌توانند تولیدکنندگانی با هزینه خرید پایین پیدا کنند روزهای سختی را تجربه می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تولیدکنندگان نیز در این موقعیت از نبود نیروی کار گله دارند. پیشگامان صنعت از عبارت “اگر سوری‌ها نبودند بدبخت می‌شدیم” استفاده می‌کنند. مصطفی کوچوک ضمن یادآور اینکه قیمت پوشاک ترک ۵۰ درصد بیشتر از محصولات دیگر کشورها در بازار جهانی است، درخواست کرد که مشوق‌ها به تولید کنندگان داده شود. کوچوک گفت: “در عید فطر ما محصولی در مغازه‌های پوشاک پیدا نکردیم و اکثراً خالی بودند.” تولید پایین است و ما پوشاک از خارج کشور وارد می‌کنیم. در حال حاضر ۵۰ درصد مالیات اضافی آمده است. ما با فروش یک محصول ۵۰ لیری به قیمت ۱۲۰ لیر رسما رنج می‌بریم ما همان محصول را در بلغارستان ۶۰ لیر و در ترکیه ۱۲۰ لیر می‌فروشیم.

 

 

ترکیه از قطار رقابت جا ماند

ییلماز ییلماز، رئیس هیئت مدیره کوتون، “ما از گران‌ترین پارچه و مواد خام جهان در ترکیه استفاده می‌کنیم. و مطمئناً هزینه‌هایی هم خواهد داشت. او گفت که تولیدکنندگان لباس ترکیه به صورت یک قهرمان مبارزه می‌کنند. ییلماز اعلام کرد که در ترکیه پارچه خامی وجود ندارد، دولت ترکیه باید مالیات بر پارچه و مواد اولیه را کاهش دهد.

 

بزرگتری مانع، علاقه به برندهای خارجی است

سلیمان اوراکچی‌اوغلو، رئیس هیئت مدیره ارکا گفت: “تحسین مارک های خارجی بزرگترین مانع ما در کشور است.” اوراکچی‌اوغلو تأکید کرد در ترکیه اهمیت آنچنانی به تولید قائل نمی‌شوند و ما اقدام به افتتاح دو فروشگاه در “اشتوتگارت” در هفته جاری کردیم.

 

مذاکرات تجاری دوجانبه

در پایان کنفرانس نیز صحبت‌های خصوصی بین مدیران و مسئولین دولتی با تولیدکنندگان صورت گرفت. در این مراسم با شعار “چرا ترکیه” سعی شد تا میزان مستعد بودن پوشاک ترکیه و میزان تمایل آن به ادامه رقابت در سطح جهانی نشان داده شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×