اخبار فرش ماشینی

صنعت نوغانداری دوره بازگشت ۲۵ درصدی را تجربه می کند

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران گفت: در چند سال اخیر صنعت نوغانداری کشور دوره بازگشت ۲۵ درصدی را تجربه می کند.

فرزام پور رمضان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نوغانداری از سال ۱۳۸۰ به بعد مشمول کم لطفی ها واردات بی رویه و بدون برنامه ریزی و نیاز سنجی پیله و نرخ ابریشم مواجه و از سوی صادرات فرش ابریشمی کشور دچار رکود شد.

وی همچنین اصلی ترین خروجی صنعت نوغانداری را فرش ابریشمی دانست و اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ بحث مرکز توسعه نوغانداری به جهت عدم فراموشی مطلق نوغانداری در ایران بود.

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران نمودار تولید و بهره برداری صنعت نوغانداری را تا سال ۱۳۸۸ را نزولی اعلام کرد و گفت: صنعت نوغانداری در چند سال اخیر دوره بازگشت ۲۵ درصدی را تجربه می کند.

وی همچنین با اعلام اینکه صنعت نوغانداری باید به جایگاه واقعی خود برسد، اظهارداشت: خرید تضمینی از اهرم های قوی توسعه این صنعت است.

پور رمضان تصریح کرد: تا قبل از سال ۱۳۸۷ دو تا سه درصد به افزایش قیمت تضمینی نسبت به سال قبل اقدام می شد از این سال به بعد قیمت ها تضمینی به گونه ای برنامه ریزی شد که با قیمت های روز همخوانی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه با عنوان اینکه طی چند سال اخیر بیش از نرخ تضمینی خرید توافقی در بازار انجام گرفته است، اظهارداشت: تربیت حیدریه به عنوان بازار سیاست گذار پیله و نخ ابریشم در کشور است چون ۷۰ درصد نخ ابریشم ایران در استان خراسان رضوی شهر بایگ تربیت حیدریه تولید می شود.

مدیر عامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ کارگاه دستی ابریشم کشی در تربیت حیدریه فعال است، یادآورشد: تنها یک کارخانه تولید نرخ ابریشم در گیلان فعال است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×