اخبار فرش ماشینی

صنعت نساجی استان یزد تحت تأثیر قاچاق قرار گرفته است

محمد شهبازیان با اشاره به اینکه یزد قدمتی طولانی در زمینه صنعت نساجی دارد و از استان‌های شاخص کشور در این زمینه به شمار می‌رود، اظهار داشت: این صنعت سال‌ها است تحت تاثیر واردات بی‌رویه و قاچاق کالا قرار گرفته و رونق خود را از دست داده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: لازم است به شکل جدی‌تری در مسیر مبارزه با کالای قاچاق گام برداشت تا واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد به ویژه واحدهای نساجی بتوانند رونق گذشته خود را بازیابند.

شهبازیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر مشکلات صنایع و کارآفرینان استان یزد عنوان کرد: رقابت دولت با بخش خصوصی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های صنعت است و اگر چه در یزد بخش دولتی چندان پا نگرفته اما به هر حال فعال است و کارآفرینان ما در بسیاری از موارد توان رقابت با آنها را ندارند.

مدیر کانون کارآفرینان استان یزد، یکی دیگر از مشکلات کارآفرینان را اصلاح قوانین مالیاتی برشمرد و تاکید کرد: اصلاح قوانین مالیاتی که امسال آغاز شده، به شدت تولیدکنندگان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد زور دولت به واردکنندگان و قاچاقچیان نمی‌رسد بنابراین توان خود را بر بخش خصوصی متمرکز کرده است و نتیجه برخی اعمال سلیقه‌ها و سیاست‌ها، تعطیلی واحدها و بیکاری عده زیادی از کارگران خواهد بود.

شهبازیان در عین حال سرمایه‌داران را به سرمایه‌گذاری در استان یزد دعوت کرد و یادآور شد: گرچه دولت اکنون رقیب بخش خصوصی به شمار می‌رود اما به هر ترتیب مشکلاتی که در بخش دولتی وجود دارد در بخش خصوصی نیست به عنوان نمونه قانونی در زمینه سقف درآمدهای بخش خصوصی وجود ندارد اما در بخش دولتی، ممکن است فیش‌های حقوقی کلان برای افراد مشکل‌ساز شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×