اخبار نساجی

صنعت نساجی از قاچاق بی‌رویه پارچه و لباس به کما رفته است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به صنعت نساجی کشور گفت: قاچاق گسترده پارچه و لباس به همراه واردات بی‌رویه این دو محصول، صنعت نساجی کشور را به ورطه نابودی کشانده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از خانه ملت،  “علی‌اصغر یوسف‌نِژاد”، تصریح کرد: صنعت نساجی به عنوان یکی از صنایع قدیمی ایران هم‌اکنون به علت واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق وضعیت مطلوبی ندارد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: واردات پارچه و لباس به کشور از یک طرف و قاچاق گسترده این دو محصول از سوی دیگر صنعت نساجی ایران به ورطه نابودی کشانده است.

یوسف‌نژاد، صنعت نساجی را صنعتی اشتغال‌زا خواند و ادامه داد: این صنعت با سرمایه‌ گذاری بسیار کم، اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد، ولی متأسفانه به علت بی‌توجهی مسئولان این صنعت هم‌اکنون در حالت کما به سر می‌برد.
وی تأکید کرد: برای بهبود وضعیت نامطلوب صنعت نساجی، به توجه جدی دولت و مجلس به این صنعت نیاز است، در غیر این صورت، با روند کنونی، فعالیت ناچیز و ضعیف این صنعت نیز به‌طور کامل متوقف خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم یادآور شد: به‌طور حتم موضوع صنعت نساجی به‌زودی در صحن علنی مجلس و در کمیسیون صنایع و معادن مطرح می‌شود و رسیدگی ویژه‌ای به این صنعت و معضل‌های واردات بی‌رویه و قاچاق پارچه و لباس به کشور خواهد شد.

تعطیلی کارخانه‌های نساجی در پایتخت نساجی ایران
در اواخر سال گذشته از حدود ۱۶ واحد نساجی در شهرضای اصفهان ۱۲ واحد تعطیل شده است؛ همچنین این موضوع در دو شهر کاشان و اصفهان نیز به وفور یافت می‌شود، به طوری که هم‌اکنون بسیاری از کارخانه‌های نساجی این دو شهر به حالت نیمه تعطیل درآمده است و با پایین‌ترین ظرفیت کاری، خود به فعالیت ادامه می‌دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×