اخبار نساجی

صنعت مکمل بخش کشاورزی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مانعی برای اینکه استانهای سرسبز شمالی کشور همزمان صنعت پیشرفته و کشاورزی قوی داشته باشند، وجود ندارد، زیرا صنعت مکمل بخش کشاورزی است.

غلامرضا شافعی در جمع مقامات، مدیران، صنعتگران و تولیدکنندگان استان گلستان با بیان مطلب فوق افزود: ۱۱ شهرک صنعتی در این استان فعال شده و طبیعی است که صنایعی باید در گلستان توسعه پیداکنند که مزاحمتی برای کشاورزی استان نداشته و بلکه باعث ارتقای آن شوند.

وی با اشاره به این‌که سهم صنعت از GDP کشور از ۰.۸ درصد در سال ۱۳۳۲ به ۲۲ درصد در سال ۱۳۹۱ افزایش یافته، ادامه داد: اکنون سهم بخش صنعت از GDP استان گلستان ۷درصد است و صنعت، می تواند لوکوموتیو توسعه این استان باشد.

شافعی از اختصاص ۹هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان گلستان و اشتغالزایی در این استان خبر داد و گفت: ۸۳۵ واحد صنعتی در حال حاضر در استان گلستان به بهره برداری رسیده اند و ۸۰۰ واحد دیگر نیز در دست اجرا هستند که بین ۵ تا ۸۵ درصد پیشرفت داشته اند.

رئیس هیئت عامل ایدرو با بیان اینکه یکی از مشکلات بخش خصوصی طولانی شدن اجرای واحدهای صنعتی به دلیل کمبود منابع است، تصریح کرد: بهتر است متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی، سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی خود را روی هم بگذارند و با مشارکت یکدیگر اقدام به ایجاد واحدهای صنعتی جدید کنند.

شافعی از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خواست برای این منظور، مرکزی را برای تشویق صنعتگران به ایجاد واحدهای مشترک صنعتی که در رشته های مشابه فعالیت می کنند، ایجاد نماید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروزه بیشتر مشکلات صنایع مربوط به مقوله قیمت تمام‌شده، نرخ بالای سود بانکی و کمبود منابع برای تامین سرمایه در گردش است، خطاب به صنعتگران اظهار داشت: صنعت نمی تواند بدون ارتباط با نظام بانکی فعال باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند اما باید تلاش کنید بیش از نظام بانکی، به خودتان متکی باشید و نیز در هنگام ارائه طرح برای دریافت تسهیلات بانکی، سرمایه در گردش مورد نیاز خود را لحاظ کنید.

شافعی ادامه داد: پیشنهادهایی وجود دارد از جمله این‌که دولت بخشی از نرخ سود تسهیلات صنایع را تقبل کند که این پیشنهاد منطقی است و می‌تواند درکنار محورهای ۱۰گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات صنایع مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اولویت های کاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه صنایع نفت و گاز و صنعت حمل و نقل، از صنعتگران استان گلستان خواست در صورتی که طرحهایی منطبق با استراتژی ها و وظایف سازمان گسترش دارند، معرفی کنند تا با مشارکت بخش خصوصی اجرا گردد.

رئیس ایدرو با اشاره به برنامه ۲۰۰ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در برنامه پنجم توسعه خاطرنشان کرد: در صورت آمادگی صنعتگران و سرمایه گذاران استان گلستان، می توان صنایع ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت نفت و گاز را در این استان ایجاد کرد و نیز با توجه به نزدیکی به دریا، موجبات فراهم کردن زیرساخت های صنایع دریایی نیز در گلستان وجود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×