اخبار فرش ماشینی

صنعت فرش ماشینی از بروز ترین صنایع دنیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک فعال در حوزه صنعت فرش ماشینی گفت: صنعت فرش ماشینی یکی از بروز ترین صنایع در ایران و جهان است.
مصاحبه با آقای مهندس سیروس آریان پور - مدیر عامل شرکت فرش خوبسیروس آریانپور در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: این صنعت در بحث اشتغال، رشد اقتصادی، پویایی تولید، توسعه صادرات و بسیاری موارد نقش آفرین است.
وی ادامه داد: آلمان و بلژیک در حال حاضر با دو برند «شونهر» و «وندویل» به عنوان تولیدکنندگان اصلی ماشین آلات فرش بافی در دنیا شناخته می شوند.
این فعال در حوزه صنعت فرش ماشینی گفت: کمپانی وندویل بلژیک ماشین های مدرن و شانه بالا فرش ماشینی را تنها برای ایران تولید و ماشین آلات مد نظر در کشور بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه فرش دستباف از پیشینه غنی و کهن در ایران زمین برخوردار است، افزود: فرش های اصیل و ظریف همواره مورد توجه و مصرف ایرانی ها بوده و در صنعت فرش ماشینی نیز این موضوع مدنظر تولید کنندگان است.
آریانپور تصریح کرد: ماشین ها بصورت ریزباف و فرش های نفیس به جلو رفته و کمپانی ها نیز این ماشین ها را ساخته و در اختیار تولیدکنندگان ایرانی گذاشته اند.
وی گفت: فعالان صنعت فرش ماشینی به مدد ذوق، سلیقه، هوش و ذکاوت مثال زدنی خود فرش هایی در کشور تولید می کنند که دست کمی از فرش های اصیل ایرانی ندارد.
این فعال در حوزه صنعت فرش ماشینی افزود: فرش ماشینی مانند بقیه کالاها از رده های پائین تا نفیس متناسب با نیاز بازار، ذوق و سلیقه مشتریان در کشور تولید می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه ایرانی ها از دیرباز برای فرش اهمیت زیادی قائل بودند، یادآور شد: خوشبختانه بهترین بافت، زیباترین نقش و نگار و تولید مرغوب ترین فرش های دستباف و ماشینی در ایران زمین همچنان به قوت خود متداول است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×