اخبار نساجی

صندوق ضمانت صادرات مسائل انتقال پول را پوشش می دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت : این صندوق در زمان حاضر مسائل ناشی از جابجایی و اننقال پول صادرکنندگان و واردکنندگان را پوشش می دهد و تاکنون نیز خساراتی را دراین بخش پرداخته است .

کاظم دوست حسینی در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: پوشش مسائل ناشی از انتقال ارز در گذشته جزو بیمه های صندوق ضمانت صادرات ایران بوده که تحریم، فعالیت این حوزه را پر رنگ تر کرده است .

وی استنکاف خریدار خارجی و یا بروز مشکل در بازگشت پول به کشور را از مسائل کنونی تولید کنندگان و صادرکنندگان در دیگر کشورها برشمرد .

دوست حسینی تاکید کرد : صندوق ضمانت صادرات پیگیر اصول قانونی انتقال پول به داخل کشور است و ازطریق کانال های رسمی این کار را انجام خواهد داد .

متقاضیان پوشش بیمه ای از صندوق ضمانت صادرات افزایش یافت

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران همچنین گفت: تحریم های غرب علیه ایران صدور انواع بیمه و ضمانت نامه ها توسط این صندوق را برای صادرکنندگان و وارد کنندگان افزایش داده است .

وی عنوان کرد: پوشش مشکل انتقال ارز و ریسک های سیاسی نقش صندوق ضمانت صادرات ایران را پر رنگ کرده است .

تعاملات صندوق با ۵۶ کشور

دوست حسینی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات ایران با ۵۶ کشور کار می کند، افزود: درخواست پوشش بیمه در بخش پتروشیمی عموما در حوزه اروپا است ، فعالان این بخش در سال ۸۹ درخواستی نداشتند اما به دلیل احساس خطر از تبعات تحریم به موضوع پوشش بیمه ای ورود کرده اند .

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات افزود: در بخش فرش و پسته نیز پوشش بیمه ای افزایش یافته است و مابقی پوشش های بیمه ای مربوط به کشورهای آسیایی ، آفریقایی و آمریکای جنوبی است .

وی با اطمینان دادن به دریافت کنندگان بیمه صندوق ضمانت صادرات ایران گفت : ما ریسک های بیمه گذاران را پوشش می دهیم .

برگ ضمانت نامه اعتبار تولیدی

دوست حسینی از برگ ضمانت نامه اعتبار تولیدی به عنوان یکی از محصولات جدید صندوق ضمانت صادرات نام برد و گفت: این خدمت جدید در راستای حمایت از تولید است و بسیاری از صادرکنندگان و حتی خریداران خارجی می توانند با این برگ ضمانت نامه از شرکت های داخلی ایران کالا خریداری کنند .

وی همچنین گفت که صندوق ضمانت صادرات ایران ، ضمانت لازم را در ازای طرح ها توسعه ای بخش تولید و تامین مالی صورت گرفته از طریق بانک یا غیره را انجاام می دهد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×