اخبار نساجی

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی جهان کاهش داد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۵ را به ۳.۳ درصد کاهش داد و بخش عمده این کاهش را ناشی از کندی رشد اقتصاد آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول با مورد توجه قرار دادن تاثیر ضعف اخیر در اقتصاد آمریکا، پیش بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال جاری را کاهش داد.

اما این نهاد مالی بین المللی اعلام کرد که چشم انداز رشد در سال آینده به رغم بحران یونان و آشفتگی اخیر در بازار مالی چین، دست نخورده باقی مانده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی خود اعلام کرد، اقتصاد جهانی امسال ۳.۳ درصد رشد خواهد داشت که ۰.۲ درصد کمتر از رقمی است که در ماه آوریل پیش بینی شده بود. صندوق همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان در سال آینده را بدون تغییر، همچنان ۳.۸ درصد اعلام کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صندوق بین المللی پول بخش عمده این کاهش رشد را به گردن آمریکا انداخته است. اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ به دلیل بارش سنگین برف، تقویت ارزش دلار و اختلال در فعالیت بنادر سواحل غربی این کشور کوچکتر شد.

صندوق بین المللی پول همچنین اعلام کرد که انتظار دارد اقتصاد آمریکا امسال ۲.۵ درصد رشد کند، در حالی که این رقم را در ماه آوریل ۳.۱ درصد پیش بینی کرده بود. صندوق همچنین اعلام کرد کندی رشد اقتصاد آمریکا به کانادا و مکزیک نیز سرایت کرده است.

صندوق بین المللی پول به رغم بحران بدهی یونان و احتمال خروج این کشور از حوزه یورو، پیش بینی خود از رشد حوزه یورو را تغییر نداد.

اولیویر بلانچارد، اقتصاد دان ارشد صندوق بین المللی پول در کنفرانسی خبری گفت: «اضطراب های ۱۰ روز گذشته (در مورد وضعیت یونان) بار دیگر به ما اطمینان می دهد و ما را به این فکر وا می دارد که اگر وضعیت در یونان به خوبی پیش نرود… بقیه دنیا احتمالا به خوبی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

این نهاد بین المللی رشد اقتصادی منطقه یورو در سال جاری میلادی را ۱.۵ درصد، چین ۶.۸ درصد، هند ۷.۵ درصد و روسیه منفی ۳.۴ درصد پیش بینی کرده است. رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه نیز در این سال ۲.۶ درصد پیش بینی شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×