اخبار فرش ماشینی

صادرات۵۷۸ میلیون دلار ی محصولات نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مقایسه ارزش صادرات محصولات نساجی با ارقام مربوط به هشت ماهه سال گذشته نشان دهنده کاهش
۵ درصدی ارزش صادرات نساجی طی امسال است.به گزارش فارس ، براساس اعلام وزارت‎ ‎صنایع، صادرات کالاهای نساجی، چرم و کفش در هشت ماهه امسال ۵۷۸ میلیون‎ ‎دلار بوده است‎.

‎همچنین در هشت ماهه امسال ارزش صادرات پوشاک به ۱۲۵‏‎ ‎میلیون دلار و فرش ماشینی به ۱۳۸ میلیون دلار رسید که به ترتیب ۷۶ و ۷‏‎ ‎درصد افزایش را نشان می دهد‎.

‎این در حالی است که بر اساس آمار گمرک‎ ‎طی هفت ماهه امسال ارزش صادرات پوشاک ۱۰۱ میلیون و ۶۳ هزار و ۵۵۶ دلار‎ ‎بوده که در مقایسه با آمار هشت ماهه صادرات نساجی طی یک ماه ۱۲۸ درصد‎ ‎افزایش یافته است. علاوه بر این ارزش صادرات فرش ماشینی در هفت ماهه امسال‎ ۱۰۴ ‎میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بوده که رقم مربوط به صادرات این محصول در هشت‎ ‎ماهه امسال نشان دهنده رشد ۷۱ درصدی است. بصیری پیشتر گفته بود: موضوع‏‎ ‎پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز به صنعتگران در هیات دولت باقی مانده و‎ ‎تاکنون نهایی نشده است و این مسئله به معنی ناقص ماندن اجرای مصوبه مربوط‎ ‎به پرداخت تشویق صادراتی به تولیدکنندگان است. وی با اشاره به رقم ۲۸۶‏‎ ‎میلیون دلاری مابه التفاوت نرخ ارز صنعت نساجی گفته بود: حدود ۹۰ میلیون‎ ‎دلار از این رقم به صنعتگران پرداخت شده ولی بقیه تولیدکنندگان موفق به‎ ‎دریافت آن نشده اند. او یادآور شده است: این میزان صادرات به ارزش ۵۷۸‏‎ ‎میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان‎ ‎می دهد.وی همچنین افزود: صادرات پوشاک که از کالاهای با ارزش افزوده است‎ ‎با بیشترین افزایش طی هشت ماهه سال جاری به رقم ۱۲۵ میلیون دلار و فرش‎ ‎ماشینی با ۱۳۸ میلیون دلار به ترتیب ۷۶ و ۷ درصد افزایش نشان می دهد‎. ‎نصرالهی با اشاره به اجرای مصوبه استمهال بدهی واحدهای نساجی تصریح کرد‎: ‎در رابطه با ابهامات و اشکالات و برداشت های متفاوتی که بانک ها در مورد‎ ‎این مصوبه داشتند وزارت صنایع و معادن جلساتی را برگزار نمود که این‎ ‎ابهامات حل شده و این مصوبه در حال اجراست.وی تاکید کرد: تشکل ها و انجمن‎ ‎ها بعد از رفع ابهامات موجود در اجرای این مصوبه و با اجرایی شدن این طرح،‎ ‎اعلام نمودند که ابهامات موجود کاملاً برطرف شده است.مدیر کل نساجی وزارت‎ ‎صنایع و معادن همچنین اعلام کرد: ارز سه درصدی که سال ۱۳۸۰ جهت بازسازی و‎ ‎نوسازی صنایع نساجی تصویب شد تا پایان سال معتبر است و کماکان واحدهای‎ ‎نساجی از طریق استان ها طرح هایشان را به بانک ها اعلام می کنند و تا‎ ‎پایان سال جاری قابل استفاده است‎.

‎نصرالهی همچنین تصریح کرد: ارز‎ ‎تشویق صادرات سال های ۷۵و ۷۶ با پیگیری های مستمر وزارت صنایع و معادن به‎ ‎صورت مصوبه درآمده و این مورد نیز در حال پیگیری است که در اصلاحیه بودجه‏‎ ‎امسال یا بودجه سال آینده قرار بگیرد‎.
‎وی همچنین مصوبه پرداخت ما‎ ‎به التفاوت نرخ ارز به صنعتگران را دارای اشکالاتی دانست که با برطرف شدن‎ ‎ابهامات در کمیسیون اقتصادی و ابلاغ مصوبه از طرف دولت این ابهامات و‎ ‎مشکلات برطرف می شود‎.‎

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×