مد و پوشاک

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری پوشاک

۸۰۰ میلیون دلار پوشاک در ۶ سال گذشته از کشور صادر شده است.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این میزان پوشاک با میانگین وزنی سالانه ۹ هزار و۶۰۰ تن و ارزش سالانه ۱۳۳ میلیون‏‎ ‎دلار است.
اسلام پناه با اشاره به این که هیچگاه تولید داخل فدای واردات و قاچاق نمی شود، افزود: اگر۳۰۰ هزار تن تولید سالانه داخلی پوشاک با ۲ هزار تن ‎واردات قانونی مقایسه شود مشخص می شود این میزان واردات قابل ملاحظه‎ ‎نیست.
هم اکنون هزار و۸۶۰ ‎واحد صنعتی پوشاک با سرمایه گذاری هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در کشور فعالند. او گفت: تولید پوشاک به علت نداشتن آلایندگی محیط زیست، اشتغالزایی بالا‎ ‎و میزان سرانه سرمایه گذاری کم در مقایسه با سایر فعالیت های صنعتی همواره در اولویت‎ ‎سرمایه گذاری قرار دارد و در سال های اخیر به علت وجود محصولات رقیب و‎مسائل اقتصادی نظیرتوان خرید مصرف کننده، امکان افزایش قیمت پوشاک تولید داخل در ‎سطح افزایش قیمت نهاده های تولید وجود نداشته است. مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون برای جلوگیری از ‎ورود پوشاک نامرغوب از مبادی گمرکی عوارضی با عنوان «حقوق ورودی معادل ریالی» به‎ ‎میزان ۲۵ هزارتومان برای هرکیلوگرم پوشاک وارداتی اعمال می شود که همین مسئله سبب‏‎ ‎شده تا واردات ۶ هزار و۲۰۰ تنی پوشاک در سال ۸۴ به ۲ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۸۹ ‎کاهش یابد.

روزنامه ایران، شماره ۴۸۹۸ به تاریخ ۴/۷/۹۰، صفحه ۹ (تولید)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×