اخبار فرش ماشینی

صادرات فرش در وضع مناسبی قرار ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو هیات مدیره شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر میزان صادرات فرش کشور به نقطه صفر رسیده است.

سیدمهدی مصطفوی اظهار کرد: همیشه با برگزاری نمایشگاه فرش در تهران در شهریور ماه هر سال، بیش از ۱۴۰ نماینده از کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند و خواستار آن بودند که این صنعت را خریداری کنند اما امسال این اتفاق نیفتاد و ما شاهد حضور کمرنگ این افراد بودیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فروش فرش در سال جاری بدترین سال در بین سال‌های قبل بوده، عنوان کرد: هر سال محصولاتی از تمام شهرهای کشور در نمایشگاه مذکور به معرض دید گذاشته می‌شد. با این حال امسال تنها فرش آستان قدس رضوی بود که توانست فروش خوبی در این نمایشگاه داشته باشد و در طول برگزاری آن تا ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشتیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرش آستان قدس رضوی در خصوص میزان صادرات فرش کشور تصریح کرد: صادرات فرش در وضع مناسبی قرار ندارد و امیدواریم در آینده فکری برای آن شود. همچنین این امر اشتغال ما را تحت ثاثیر قرار داده زیرا اشتغال‌زایی زمانی پیش می‌آید که تقاضا داشته باشیم اما وقتی این اتفاق نمی‌افتد، به تولید و ایجاد اشتغال لطمه وارد می‌شود.

مصطفوی در خصوص علت عدم صادرات فرش خاطرنشان کرد: علت این امر حضور رقبایی است که در پاکستان، چین و افغانستان فعالیت می‌کنند. در واقع در این کشورها از بافت قالی ایرانی الگوبرداری شده و از نقش‌ فرش‌های ایران استفاده می‌کنند. علاوه بر این قیمت تمام شده تولیدات آن‌ها بسیار کمتر از قیمت‌های ماست زیرا آن‌ها از مدل‌های ایرانی تقلید می‌کنند و قیمت کارگر نیز برای آن‌ها ارزان تمام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×