اخبار فرش ماشینی

شانزدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شانزدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف از تاریخ ۱ الی ۷ شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران توسط مرکز ملی فرش ایران و با همکاری شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو برگزار شد.

شانزدهمین نمایشگاه بزرگ فرش دستباف از تاریخ ۱ الی ۷ شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران توسط مرکز ملی فرش ایران و با همکاری شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو برگزار شد.
این نمایشگاه با حضور پرویز داودی معاون اول رییس جمهوری و بیش از ‪۴۰۰‬ شرکت‌کننده ایرانی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت تا بار دیگر جمع فراوانی از هنرمندان، تولید کنندگان، بازرگانان و دست اندرکاران هنر صنعت فرش دستباف گرد هم آیند و مجالی ارزنده را برای رونق بخشیدن به تعاملات تجاری و هم فکری در شناخت وضعیت بازارهای داخلی و خارجی، معرفی بازارهای بالقوه، تقویت توانمندی ها در عرصه ایجاد اشتغال، توسعه صادرات این کالای غیر نفتی و کسب ارز و … فراهم آید.

در این مراسم مرتضی فرجی  رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: “فرش دستباف گوهر گرانبهایی است که در طول تاریخ پرافتخار ایران به عنوان یکی از نشانه‌های بارز و شاخص فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی خوش درخشیده است. سیدشجاع‌الدین بازرگانی نایب رییس اتاق بازرگانی نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه، از همکاری دولت برای تشکیل میز مشترک فرش ایران با حضور بخش خصوصی و تمام دست اندرکاران این صنعت خبر داد و ابرازامیدواری کرد که با رفع قوانین دست و پاگیر صادراتی و بررسی کارشناسی قیمت تمام شده فرش ایران، سهم صادرات ایران در بازار جهانی افزایش یابد. بیش از ۱۰۰ مهمان خارجی در شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران حضور داشتند که بیشتر آنها مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای اروپا و واردکنندگان عمده فرش در آمریکا و کشورهای آسیایی بودند. در مجموع، حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده داخلی و خارجی، استقبال گسترده بازدید کنندگان و افزایش ۳۰ درصدی نمایشگاه نسبت به سال گذشته که به دنبال طرح های حمایتی تشویقی و گسترش چشمگیر تبلیغاتی دولت از این هنر- صنعت اصیل ایرانی صورت پذیرفته است نویدی بر موفقیت نمایشگاه شانزدهم می باشد.
امید است در نمایشگاه های آینده شاهد پیشرفت های بیشتری در این عرصه باشیم.

Image

Image

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Image

Image

Image

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×