اخبار فرش ماشینی

سیستم اکستروژن SymTTex ؛ نوآوری جدید SwissTex

سیستم اکستروژن SymTTex :: در اواخر دهه ۹۰، SwissTex توجه جهانی را با سیستم اکستروژن Pathfinder‌ که نخستین سیستم جامعی بود که بازار جهانی تا آن زمان دیده بود، به خود جلب کند.

پخش کامل مذاب در این دستگاه موجب یکنواختی بالای نخ شده و به خاطر تعداد کم راهنماهای نخ، اصطکاک به حداقل رسیده است. واحدهای تکسچرایزینگ اختراع شده و یک درام خنک کننده بزرگ، یکنواختی فرو موج و یکنواختی سطح نخها را تضمین می نماید. با توجه به سیستم بهینه لوله های مذاب، تغییر سریع رنگ امکان پذیر است و با در دسترس بودن اجزا و قطعات، دستگاه را به سرعت و به آسانی می توان آماده سازی کرد.
در سال گذشته SwissTex با معرفی سیستم اکستروژن SymTTex‌ شهرت خود را در بازار جهانی افزایش داد. در این ماشین ۴ سر نخ و کاملاً یکپارچه، طراحی هندسی آن متناسب با مسیر مستقیم نخ، مقیاس مناسب اجزاء سازنده، اسپین پک های با ظرفیت بارگیری زیاد، یک سیستم پیشرفته برای سرد کردن و یک سیستم ورودی جدید می باشد.

ماشین FW12 Twin winder برای اکستروژن نخ فرش، یکی دیگر از محصولات موفق این شرکت در بازار بوده است. علاوه بر این دو محصول،‌ به سیستم اکستروژن SymTTec برای نخ تایر و نخ های صنعتی نیز باید اشاره کرد. این سیستم ۴ سر نخ، همه ویژگی های تکنیکی و تکنولوژیکی را در خود جمع کرده است تا نخی با کیفیت بسیار یکنواخت تولید کند. اجزاء پیشرفته دستگاه، تقارن آن و مستقیم بودن مسیر نخ شرایط را برای تولید نخ با کارآیی بالا فراهم می آورند.

SwissTex در بازارهای عمده فرش و نخ های فنی و صنعتی در سراسر جهان مشتری دارد. ایالات متحده آمریکا، بلژیک، ترکیه، خاورمیانه و چین بازارهای مهم صادرات ماشین آلات فرش آن را تشکیل می دهند. این شرکت تولیدات خود را در بازارهای یاد شده از طریق نمایندگی های فروش محلی به فروش می رساند و توزیع آنها را توسط آژانس های بازرگانی خارجی سازماندهی و مدیریت می نماید. SwissTex‌ جهت ارتقاء موقعیت خود در بازار بین المللی، پیوسته در نمایشگاه های تجاری بین المللی شرکت کرده و سمینارهای مختلفی نیز برگزار می نماید. پس از نمایشگاه FloorTek در ایالات متحده آمریکا، آخرین نمایشگاهی که SwissTex در آن غرفه گذار بود، ایتما ۲۰۰۷ مونیخ بود. از جمله نمایشگاه هایی که این شرکت در سال ۲۰۰۸ تصمیم به غرفه گذاری در آنها را دارد می توان به نمایشگاه های Domotex‌در هانوفر، Domotex Asia/China در شانگهای، Techtextil امریکای شمالی در آتلانتا، ITMA Asia در شانگهای و Techtextil Rossija‌ در مسکو اشاره کرد.
SwissTex به واسطه راه کارهای جدیدی که ارائه می کند و نیز شناختی که در مورد نخ های BCF‌ و فرآیندهای T&l دارد، در سراسر دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است. خدمات شبکه ارتباطی آن بسیار کارآمد بوده و مشتریان به خاطر کیفیت بالای محصولات از آنها تشکر می کنند. در سال های آینده SwissTex قصد دارد فعالیت های خود را در زمینه T&l برای به دست گرفتن سهم بیشتری از بازار افزایش دهد.

اظهارات آندره لینرت، مدیر فروش و بازاریابی شرکت درباره ایتما ۲۰۰۷ مونیخ:
ایتما ۲۰۰۷ برای SwissTex Winterthure AG‌ زمینه ای به سوی یک تغییر و تحول تاریخی به واسطه صاحب پیشین خود Rieter Machine Works Ltd بود. این شرکت با سابقه ۷۵ ساله در تجارت نخ های فیلامنتی مداوم، برای اولین بار تحت عنوان جدید با موفقیت در این نمایشگاه حاضر شد. ما با موقعیتی که در سالن A3 داشتیم، توانستیم از همه مشتری های کلیدی و مشهور پذیرایی کنیم و همچنین با مشتری های جدیدی ارتباط برقرار نموده و در زمینه تجارت نخهای فرش و نخ های فنی و صنعتی با آنها مذاکره کنیم.
جدای از بازدید کنندگان پیش بینی شده، ما مشتری های برجسته ای از هند، ایران، مصر، مکزیک و برزیل داشتیم. بازدیدکنندگان آسیایی به ویژه از چین و تایوان مانند دوره های گذشته ایتما حضور فعالی نداشتند که این امر نشان دهنده تمرکز آنها بر نمایشگاه های محلی است.

ما در این نمایشگاه یک دستگاه یک چشمه ای SymTTex‌ را به نمایش گذاشتیم که به وسیله آن پرسنل حاضر در غرفه می توانستند ویژگی ها و مزایای یک سیستم اکستروژن برای چهار سرنخ فرش را تشریح کنند. در این دستگاه سادگی عبور مستقیم نخ نشان داده بود و همراه با ویژگی راحتی کاربرد توسط اپراتور، نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد. اجزاء کلیدی سیستم اکستروژن BCF‌ از جمله جت های تکسچره و درام های خنک کننده می توانند به ماشین آلات قدیمی مانند ماشین معروف RIETEX 10 و ماشین آلات Pathfinder جهت بهبود آنها اضافه شوند. به طور مشابه می توان این کار را در مورد قسمت های الکترونیکی ماشین آلات انجام داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : تجاری سازی تولید نانو الیاف 

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×