اخبار فرش ماشینی

سود کارخانه های نساجی کمتر از درصد بهره تسهیلات بانکی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

روزنامه سرخاب در شماره ۲۰۷۱ روز سه شنبه به نقل از نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نوشت: سود کارخانه های نساجی کمتر از درصد بهره تسهیلات بانکی است و این موضوع سبب نابودی این صنعت می شود.

به گزارش روزنامه سرخاب محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه کارخانه های نساجی در حال نابودی هستند، اظهار داشت: ضرر کارخانه های پر قدمت نساجی و تعطیلی تدریجی آنها به علت واردات بی رویه است که متاسفانه هنوز مسوولان امر توجه کافی به این موضوع مهم نکرده اند.

وی گفت: اکثر کارخانه های نساجی تحت تاثیر مشکلات مختلف به وجود آمده فعالیت خود را متوقف کرده و برخی از آنها نیز از ۲۵ درصد ظرفیت خود برای تولید استفاده می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت خاطرنشان کرد: برخی از مقررات از عوامل تاثیرگذار در نابودی کارخانه های نساجی هستند و در این بین مسایل گمرکی یکی از این عوامل محسوب می شود و مسوولان امر نیز هنوز راهکار و چاره ای برای این مشکلات ارائه نداده اند.

سعیدی با بیان اینکه متاسفانه بدلیل سیاست های دولت، بانک ها تسهیلات لازم را در اختیار تولید کننده ها قرار نمی دهند، اظهار داشت: درصد بهره تسهیلات بانکی نیز مشکل دیگری است بطوریکه سود تسهیلات ارایه شده به واحدهای تولیدی بالای ۲۲ درصد است در حالیکه سود این واحدها کمتر از ۲۰ درصد است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم گفت: متاسفانه این عوامل باعث به وجود آمدن مشکلات پیچیده در بخش تولید شده که نتیجه آن گرفتار شدن کارخانه های نساجی در شرایط بحرانی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×