اخبار فرش ماشینی

سرمایه گذاران فرش دستبافت مازندران حمایت می شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ساری – خبرگزاری مهر: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی مازندران گفت: این سازمان در سال جاری از سرمایه گذاران حوزه فرش دستبافت استان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم محمدی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته فرش استان در ساری افزود: با ساماندهی این هنر ارزشمند ایرانی، این صنعت ایرانی را با نگاه بومی و منطقه ای در استان و کشور در امر صادرات رونق بیشتری داده تا موجبات اشتغال زایی و تشویق کسانی که برای ارتقاء این صنعت فعالند فراهم شود.

وی افزود: اتحادیه های صنفی فرش دستبافت پس از برنامه ریزی و هماهنگی با ادارات بازرگانی در شهرستانها شرایط خود را جهت برگزاری جشنواره فروش فرش دستبافت تا اواسط خرداد ماه سال جاری اعلام و باید کمیته فرش شهرستانی را در همه شهرهای استان تشکیل و مصوبات آن کمیته جهت تایید و اجرایی شدن به اتحادیه فرش استان ارائه شود.

وی گفت: اتحادیه های فرش دستبافت ایران جهت معرفی و حمایت از این صنعت با حضور در نمایشگاه داخلی، خارجی و بازارچه های ساحلی استان در جهت تولید و عرضه فرش دستبافت و عرضه مواد اولیه اقدام کنند.

محمدی با اشاره به اینکه  اتحادیه های صنفی فرش دستبافت باید آمادگی خود را جهت تاسیس شرکتهای تعاونی و سرمایه گذاری بافندگان فرش دستبافت به این سازمان اعلام کنند افزود: ادارات بازرگانی شهرستانها در تایید نهایی کارتهای شناسایی قالیبافی و معرفی قالیبافان به سازمان تامین اجتماعی دقت لازم را اعمال کنند.

وی افزود: برای حمایت از این صنعت اصیل ایرانی و قالیبافان استان در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این قشر زحمتکش از سوی بانک کشاورزی استان اختصاص یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی مازندران در اهمیت صدور کارت های شناسایی قالیبافان گفت: اتحادیه های صنفی فرش دستبافت نسبت به صدور کارت های شناسایی قالیبافی حساسیت و دقت عمل بیشتری داشته تا قالیبافان واقعی بتوانند از تسهیلات مربوطه در جهت ارتقاء هر چه بهتر این صنعت و شناسایی ان به ابزار هدف استفاده کنند.

محمدی در پایان از پروژه بافت تابلو فرش تمثال سرداران شهید استان خبر داد و اعلام کرد: با هماهنگی که با کنگره سرداران شهید استان انجام شده  طراحی تمثال این شهدا در مراحل پایانی قرار دارد و بزودی بافت این تابلو فرش ها از سوی بافندگان اتحادیه فرش دستبافت استان آغاز خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×