اخبار فرش ماشینی

سرمایه‌ گذاری مشترک صنایع نساجی و پوشاک چین و ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

محمدمهدی رئیس زاده- دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران- از پیشنهاد سرمایه ‌گذاری مشترک چین در صنایع نساجی و پوشاک ایران خبر داد.

وی ضمن اشاره به برگزاری نشست مشترک اتحادیه صنایع نساجی و پوشاک چین با تعدادی از تشکل‌های نساجی و پوشاک ایران گفت: ‌برنامه‌ریزی این جلسه از طریق رایزن بازرگانی وزارت امور خارجه در چین،‌ صور‌ت گرفته بود و بنا بر دعوت وزارت صنعت نمایندگانی از انجمن صنایع نساجی ایران، انجمن صنایع پوشاک ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت (‌مهندس جراحی) به نیابت از خانم نصراللهی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در جلسه مذکور، میهمانان چینی (شامل ۵ نفر تولیدکننده و بازرگان) ضمن اشاره به بازدید از بازار سنتی تهران و مشاهده کالاهای چینی معتقد بودند که قیمت‌ محصولات چینی در بازار به‌مراتب گران‌تر از قیمت واقعی آنهاست و اغلب آنها از طریق امارات، دوبی و حتی ترکیه (‌به اسم کالای ترک) وارد ایران می‌شوند و به همین دلیل قیمت‌ها بسیار بالا بود در حالی‌که قیمت همین محصولات در چین، بسیار ارزان‌تر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم محصولات را به‌ طور مستقیم به ایران ارسال نماییم تا قیمت کاهش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس‌زاده ادامه داد: در این جلسه، به‌عنوان نمایندگان تشکل‌های نساجی و پوشاک توضیح دادیم که در دوران تحریم به اندازه کافی با مقوله تولیدات چین آشنا شده‌ایم و این انتظار وجود دارد که طرف چینی در دوران پساتحریم، به بحث فروش صرف محصولات بسنده نکند و بهتر است در قالب سرمایه‌گذاری‌های مشترک، این همکاری تداوم یابد.

به‌گفته دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران، توضیحات مفصلی در مورد قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی، فعالیت در شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد اقتصادی به میهمانان چینی ارائه شد اگرچه طی سفر دو روزه نمی‌توان در مورد موضوعات مهمی مانند سرمایه‌گذاری خارجی تصمیم‌گیری کرد به‌همین دلیل پیشنهاد کردیم بخش‌های مورد نظر سرمایه‌گذاران چینی در صنایع نساجی و پوشاک ایران به تشکل‌ها اعلام شود تا امکان برگزاری جلسات مستقیم و دوجانبه (B2B) با تولیدکنندگان فعال این بخش‌ها میسر گردد.

وی، ضمن اشاره به اختلاف فاحش میان آمارهای واردات منسوجات چین به ایران در گمرکات دو کشور گفت: وجود چنین اختلافی بیانگر ورود انبوه محصولات قاچاق ‌از مبادی غیر رسمی است و تا زمانی که این معضل حل نشود، شاهد فروش کالاهای چینی به قیمت واقعی (‌ارزان) در ایران نخواهیم بود.

رئیس‌زاده اذعان داشت: میهمانان چینی از تمایل به سرمایه‌گذاری خارج از خاک این کشور خبر دادند و عنوان کردند در میان کشورهای مختلف، ایران گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه از برگزاری جلسه مشترک با تولیدکنندگان نساجی و پوشاک ویتنام و صنعتگران ایرانی پس از اتمام ماه مبارک رمضان خبر داد.

‌رئیس‌‌زاده در پایان این گفت‌وگو به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز پرداخت و گفت: بورس و بازارهای مالی ایران به‌دلیل عدم ارتباطات گسترده با عرصه بین‌المللی، آسیبی از نوسانات و شوک‌های ناشی از این حرکت نخواهند دید. از سوی دیگر اغلب منابع ارزی کشور، دلار و یورو است و پوند بخش خاصی از بازار ارز ایران را به خود اختصاص نمی‌دهد لذا کاهش نرخ پوند، تأثیر خاصی بر ایران ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×