اخبار نساجی

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی ایدرو برای حمایت از ۳۴۷ طرح کارآفرینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران گفت: تاکنون بیش از یکهزار میلیارد ریال برای حمایت از ۳۴۷ طرح کارآفرینی سرمایه‌گذاری کرده که در نتیجه این طرحها بیش از ۸۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنایع دانش بنیان ایجاد شده است.

غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران ” ایدرو” در بازدید از طرحهای دانش بنیان با اعلام این خبر افزود: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ایدرو از طریق “شرکت گسترش کارآفرینی” برای حمایت از کارآفرینان حوزه صنایع نوین و پیشرفته تسهیلاتی پرداخت کرده که نتایج درخور توجهی داشته است.

وی افزود: بیشترین طرح های مورد حمایت در حوزه الکترونیک با ۷۵ طرح، ماشین آلات و تجهیزات ۷۵ طرح، مواد جدید ۵۶ طرح، فناوری اطلاعات ۴۰ طرح، تجهیزات پزشکی ۳۰ طرح و زیست فناوری با ۲۸ طرح بوده است.

شافعی ادامه داد: طرحهای کارآفرینی در ۲۲ استان کشور مورد حمایت قرار گرفته که استان تهران با ۲۲۴ طرح، فارس ۱۷ طرح، خراسان ۱۷ طرح و آذربایجان غربی با ۱۵ طرح در صدر این فهرست قرار دارند. به گفته وی، کارآفرینانی مورد حمایت قرار می گیرند که با استفاده از فناوری‌های نوین و با تکیه بر توان متخصصین داخلی اقدام به طراحی و ساخت محصول کنند.

شافعی، هدف ایدرو را مدیریت صحیح ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه کارآفرینی عنوان کرد و گفت: در این راستا از صاحبان ایده‌های نو و کارآفرینان دانش‌بنیان حمایت مالی به عمل می آید تا بتوانند دانش فنی نمونه‌سازی و تولید انبوه را در حوزه‌ صنایع پیشرفته به دست آورند. رئیس ایدرو هدف غایی این سازمان را توسعه دانش فنی بومی، جلوگیری از خروج ارز و نیز توسعه اشتغال و تفکر مولد عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: طرح‌های کارآفرینی در زمینه‌های زیست فناوری، الکترونیک و میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات، مواد جدید و مهندسی پزشکی در اولویت اعطای تسهیلات کارآفرینی قرار دارند. حداکثر سقف تسهیلات اعطایی ۵۰۰ میلیون تومان است که به کارآفرینان واجدشرایط در چندین مرحله پرداخت می‌شود. گفتنی است مهندس شافعی روز یکشنبه از تعدادی از طرح های موفق شرکت گسترش کارآفرینی در غرب و جنوب تهران بازدید کرد. طرح تولید کاتالیست استات منگنز، عملگرهای الکترونیکی، نسل جدید دستگاه همودیالیز و دوربین های مسافت یاب و دید درشب، از جمله طرحهایی بود که مورد بازدید رئیس هیات عامل ایدرو قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×