اخبار نساجی

سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن برای ورود به بازار ایران هستند

 

شبکه خبری سی ان بی سی نوشت: اکنون که چارچوبی کلی به دست آمده که می تواند به یک توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ منتهی شود، سرمایه گذاران جهانی که پشت درهای ایران صف بسته بودند، در حال آماده شدن برای ورود به بازار این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم شبکه خبری سی ان بی سی طی گزارشی نوشت: اکنون که چارچوبی کلی به دست آمده که می تواند به یک توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ منتهی شود، سرمایه گذاران جهانی که پشت درهای ایران صف بسته بودند، در حال آماده شدن برای ورود به بازار این کشور هستند.

در داخل ایران هم، فعالان اقتصادی با آغوشی باز در انتظار سرمایه گذاران خارجی هستند.

بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ درصد افت داشته، اما مدیر ارشد یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در ایران می گوید، بازار آماده اوج گرفتن است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تورکوئیز پارتنرز گفت: «به محض اینکه توافق نهایی به دست بیاید، درهای ایران به روی فعالیت اقتصادی باز خواهد بود… صدها میلیون دلار، شاید حتی میلیاردها دلار پول به اقتصاد ایران سرازیر خواهد شد.»

وی معتقد است، بخشی که سریعترین و بیشترین جهش را تجربه خواهد کرد، صنعت مالی ایران است. وی افزود، بانک ها، که از تحریم ها به شدت آسیب دیده اند، به محض برداشته شدن محدودیت ها به سرعت رشد خواهند کرد. «این مسئله تاثیر عظیمی بر کشور خواهد داشت.» حدود ۱۵ درصد سرمایه شرکت تورکوئیز در بخش مالی سرمایه گذاری شده، اما وی قصد دارد این رقم را افزایش دهد.

وی افزود، بخش پتروشیمی ایران نیز به صورت فوری از لغو تحریم ها منتفع خواهد شد.

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: «شرکت های بیمه جهانی به دلیل محدودیت های بین المللی این بازار را ترک کردند. آنها به سرعت باز خواهند گشت… این بخش از سرمایه گذاری خارجی و فن آوری های جدیدی که تحریم ها مانع از ورود آن می شدند، منتفع خواهد شد.»

برخی دیگر از مدیران شرکت های سرمایه گذاری انتظار دارند که بخش فولاد و سنگ آهن ایران نیز بعد از تحریم ها رشد نماید.

اما در خارج از مرزهای ایران همه کارشناسان خوش بین نیستند. کارشناس موسسه رند در این باره گفت: «هنوز برای هرگونه  آسودگی اقتصادی در ایران خیلی زود است.»

وی معتقد است که هرگونه بهبود وضعیت اقتصادی تدریجی خواهد بود.

«اما، ایران از پتانسیل اقتصادی بالایی برخوردار است… اگر تحریم ها برداشته شوند، و برخی مسائل ساختاری اقتصاد ایران نظیر وابستگی بیش از حد به نفت برطرف شود، ایران می تواند رشدی قابل توجه را شاهد باشد. اما هنوز خیلی زود است که بتوان گفت این اتفاق رخ خواهد داد.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×