اخبار فرش ماشینی

سالانه ۷۵ هزار مترمربع فرش در حرم مطهر رضوی نونما می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی گفت: سالانه حدود ۷۵ هزار متر مربع فرش دست‌باف و ماشینی در حرم مطهر رضوی نونما می‌شود.

به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، غلامرضا باغشنی اظهار کرد: از این میان، ۵ هزار متر مربع فرش دست‌باف و حدود ۷۰ هزار متر مربع فرش ماشینی است که در رواق‌ها و صحن‌ها تعویض و نو می‌شود.

وی با بیان این که فرش‌های حرم مطهر رضوی همیشه نو و نزدیک به نو است، گفت: فرش‌های دست‌باف مذکور از جنس پشم درجه یک داخلی و پنبه و فرش‌های ماشینی از جنس نخ اکرلیک درجه یک بایر آلمان است.

باغشنی ادامه داد: در فرش‌های جدیدی که از ابتدای امسال وارد حرم امام رضا(ع) شده است، از طرح‌های افشان، لچک ترنج و افشان ترنج، استفاده شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری سالانه ۷۰ هزار متر مربع فرش ماشینی و ۵ هزار متر مربع فرش دست‌باف از صحن‌های و رواق‌های حرم مطهر رضوی، گفت: تمامی رواق‌ها و بیشتر صحن‌های حرم مطهر رضوی با فرش‌های ماشینی و دست‌باف مفروش می‌شود.

باغشنی درباره فرش‌های جمع‌آوری از صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی شده، گفت: این فرش‌ها در محل نمایشگاه شرکت واقع در مقابل باب‌الجواد، به فروش می‌رسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: عمده مشتری‌های این فرش‌ها، خانوارهای کم‌بضاعت و نمازخانه‌های سایر ادارات و همچنین مساجد و تکایا هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×