اخبار فرش ماشینی

سالانه ۲۵۰ هزار متر فرش دستباف در کرمان تولید می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 مصطفی زریسفی اظهار کرد: ۴۰ درصد از کل اقتصاد استان در حوزه تولید، اشتغال و … بر عهده سازمان صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۰۰ درصد کار را در بخش بازرگانی و تجارت به عهده دارد، گفت: نیمی از اشتغال استان کرمان را ۷۰ هزار واحد صنفی مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت به عهده دارد.

زریسفی ادامه داد: از این تعداد ۲۲ هزار واحد در مرکز استان کرمان و مابقی در دیگر مناطق استان قرار دارند.

زریسفی به اثرات توجه به قالی دستباف در زمینه های اشتغالزایی، درآمدزایی، ارزش افزوده و تولید ناخالص اشاره کرد و افزود: باید مشکلات این حوزه شناسایی و برطرف شود.

وی با اشاره به شناسایی ۷۰ هزار نفر بافنده فرش در استان کرمان گفت: از این تعداد ۴۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که ۱۸ نفر از آنها بیمه هستند.

وی با توجه به اینکه در استان سالانه ۲۵۰ هزار متر فرش بافته می شود، افزود: وضعیت فرش بافی در راور نسبت به شهرهای دیگر بهتر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون صنعت، معدن و تجارت از فعال شدن ۲۰ کارگاه بزرگ قالیبافی در شهداد خبر داد و افزود: در این راستا از دولت می خواهیم سهمیه بیمه شدگان قالی بافی استان کرمان به ۴۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

زریسفی از کرمان به عنوان یکی از استان های مطرح در زمینه صادرات نام برد و اظهار کرد: در سال جاری تجارت خارجی هدفمند شده و باید با برنامه ریزی منسجم به آمارهای تعیین شده برسیم.

وی میزان صادرات پیش بینی شده برای استان کرمان را در ماه های گذشته امسال با رشد ۷۸ درصد بیان کرد و گفت: سهم  صادرات صنعتی به ۴۴ درصد افزایش یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×