اخبار فرش ماشینی

ساخت الیاف پلیمری جهت مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ساخت الیاف پلیمری جهت مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

 

دستاورد محققان مرکز تحقیقات ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت الیاف پلیمری برای پوشش ساختمان آجری جهت مستحکم سازی در مقابل زلزله ارایه شد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: این الیاف با نیم میلیمتر ضخامت توانایی مقاومت ۲ و نیم برابری مقابل شتاب زمین را دارد.

وی افزود: این الیاف پلیمری کار جدیدی بود که به راحتی و به سرعت قابل انجام است و این روش هزینه مقاوم سازی را کاهش و با کمترین آموزش می توان آن را فرا گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی خواسته است که با ظرفیت سازی و نیاز سنجی در کشور به شکل گسترده تر و به صورت جدی از این فناوری استفاده کند.

وی همچنین گفت که در نود و ششمین جلسه این کمیسیون گزارشی از عملکرد مرکز تحقیقات ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارایه شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نیز گزارشی از عملکرد پژوهشی دستگاه ها در سال ۹۰ ارایه شد که از دستگاه ها خواسته شده تا در مدت یک هفته عملکرد پژوهشی خود را ارایه دهند تا نتایج به مجلس ارایه شود.

مهدی نژاد نوری گفت: گزارشی نیز از پیشرفت طرح کلان شبکه ملی هوشمند برق ایران در این نشست ارایه شد که در خصوص تولید، توزیع و مصرف و ذخیره سازی انرزی برق تمرکز دارد.

مهدی نژاد نوری افزود: در این طرح بخش های اولیه انجام شده و در سال آینده پروژه طرح اجرا خواهد شد. این فناوری در کشور وجود ندارد و قرار شد با کارفرمایی وزارت نیرو دانشگاه شهید عباسپور از سال آینده وارد این حوزه شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×