جذاب‌ترین‌ها

زلزله در صنعت نساجی : یک ضرورت یک نیاز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

این روزها زلزله و پس لرزه بحث داغ و البته آمیخته با زندگی مردمان سرزمینمان است. زلزله به طور کلی چیز عجیبی است و در عین حال که می تواند بسیار ترسناک بوده و آثار و عواقبی بسیار فاجعه بار داشته باشد قطعا برای ما لازم و ضروری است، شرایط دشوار می تواند به رشد و توسعه علم و دانش بشر نیز کمک های فراوانی کند. همانطور که بسیاری از بزرگترین پیشرفت های علمی و تاثیر گذار بشر در زمان جنگ های جهانی اتفاق افتاد و بسیاری از پیشرفت های ژاپن در بخش تکنولوژی های ساختمانی مدیون همین رویداد طبیعی است.

اصولا زلزله و خانه تکانی اساسی برای همه بخش ها به ویژه سازمان ها و صنایعی که درگیر مشکلات و سردرگمی هستند ضروری است و می تواند به بهبود شرایط و نو شدن و البته خروج از دور باطل اشتباه و تکرار منجر شود. بسیاری از کارشناسان صنعت نساجی معتقدند اگر قرار باشد زلزله ای در این صنعت کهن رخ دهد، بدنه مدیریتی و تصمیم ساز این صنعت بیش از همه نیاز به زیر و رو شدن دارد ، مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانی و همچنین نهادها، سازمان ها و انجمن های مرتبط با صنعت نساجی به عنوان مغز متفکر و هدایت کننده ای هستند که اگر با هر دو سلاح دانش روز و تجربه مجهز نباشند نمی توان اینده درخشانی را برای آن ها متصور بود، تقریبا درصد بسیار بالایی از مدیران بخش خصوصی نساجی به قدری درگیر اوضاع نا بسامان تولید و دردسرهای زنده نگه داشتن واحد تولیدی خود و حل مشکلات و معضلات هستند که دیگر وقتی برای دانش اندوزی و آشنا شدن با علم روز و یادگیری علم نوین مدیریت ندارند، اما درصد کمی که بر خلاف این جریان حرکت می کنند قطعا همان صاحبان موفق ترین بنگاه های اقتصادی نساجی هستند که هم تجربه دارند و هم به علم روز مجهز هستند.

اما نکته جالب تر در صنعت نساجی نحوه مدیریت انجمن های تخصصی و به ویژه پست های وزارت خانه ای است که به شکل سوال برانگیزی فاقد کارایی لازم است و این را به خوبی می توان از کنار هم گذاشتن پازل نام ها و رفت و امدهای تکراری در سمت های مدیریتی، بی برنامگی ها و اعداد و ارقام تولید و صادرلت ، درک کرد.

در این شماره سعی کردیم که مثل گذشته به بخش های مختلف صنعت فرش ماشینی و نساجی نظیر طراحی، بافت، صادرات و بازرگانی و ،،، پوشش داده و مطالب ارزشمندی را برای شما در شماره چهل و پنجم کهن گردآوری کنیم ، همچنین هم در بخش فارسی و هم در بخش انگلیسی اطلاعات بسیار مفیدی در مورد نمایشگاه های دموتکس هانوفر و دموتکس چین- شانگهای قرار گرفته که قطعا مورد توجه شما قرار خواهد گرفت، مصاحبه های این شماره با آقایان مهرداد زکی پور و تورج ژوله به عنوان دو چهره برجسته در صنعت فرش ایران بسیار جذاب و خواندنی خواهد بود، در پایان نیز سال نو میلادی و تولد حضرت مسیح را به همه هموطنان مسیحی خود تبریک عرض کرده و امیدواریم سال ٢٠١٨ میلادی برای همه پر از شادی و موفقیت باشد.

 

*بهنام قاسمی* سردبیر مجله نساجی کهن

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×