اخبار فرش ماشینی

رونمایی از فرش نفیس پرسپولیس (ریزبافت ترین فرش دستباف جهان) توسط آقای احد عظیم زاده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ریزبافت‌ترین فرش دستبافت جهان، فرش پرسپولیس، احد عظیم زاده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “قم فردا” به نقل از فارس، احد عظیم‌زاده امروز در مراسم رونمایی از ریزبافت‌ترین فرش دستبافت‌جهان اظهار داشت: من از جمله اولین و بزرگترین صادرکننده فرش دستبافت در کشور هستم و از ۷ سالگی کار بافندگی فرش انجام داده‌ام، در همین جا اعلام می‌کنم که تاکنون چنین فرشی در دنیا نبوده است.

وی افزود: ریزبافت‌ترین فرش دستبافت جهان که نام پرسپولیس دارد، به صورت ۱۸۰رج ظرف ۱۴ سال و ۲ ماه توسط ۳ هنرمند ایرانی در شهر قم بافته شده است.

عظیم‌زاده گفت: فرش پرسپولیس ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار گره دارد و بافندگان آن با عینک ذره‌بینی و روزی ۳ ساعت این فرش را بافته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای این فرش قیمت تعیین کرد، گفت: این فرش در یکی از حراجی‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته و فروخته می‌شود و قیمت پایه آن ۲.۵ میلیون پوند برآورد شده است.

این صادرکننده فرش دستبافت گفت: در فرش پرسپولیس بیش از ۳۵۰ رنگ به کار رفته است و ظرافت بافت در این فرش بسیار بالا است و تمام آثار باستانی ایران و تخت جمشید در این فرش بافته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: هر گره از این فرش از سه رنگ بافته شده و به صورت تمام ابریشم است.

ریزبافت‌ترین فرش دستبافت جهان، فرش پرسپولیس، احد عظیم زاده

 

عظیم‌زاده گفت: طراح ریزبافت‌ترین و نفیس‌ترین فرش جهان خود وی بوده است و از ۳۲ کشور که برای حراج معرفی شده بودند ۳ کشور در نهایت انتخاب شده‌اند که در یکی از این ۳ کشور این فرش به حراج گذاشته خواهد شد.

این صادرکننده فرش با تاکید بر اینکه از صنعت فرش دستباف ایرانی حمایت نمی‌شود، گفت: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت فرش اشتغال دارند که با احتساب خانواده‌های آنها می‌توان گفت ۹ میلیون نفر یعنی یک هشتم جمعیت کشور از این صنعت ارتزاق می‌کنند، اما حمایتهای لازم از این صنعت صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در دو سال گذشته مشوق صادراتی پرداخت نکرده است، اظهار داشت: کشور ما با صنعت فرش که شناسنامه ۳هزار ساله دارد شناخته می‌شود.

وی گفت: در همین‌جا اعلام می‌کنم که فرشهای چینی و هندی فرش نیستند، چرا که آنها فقط از طرحهای ایرانی کپی می‌کنند و کیفیت لازم را در فرش‌هایشان ندارند.

عظیم‌زاده گفت: کشور چین ۹۵درصد از تولید فرش کنار رفته است و بزرگترین خریدار فرش ایران تبدیل شده است.

ریزبافت‌ترین فرش دستبافت جهان، فرش پرسپولیس، احد عظیم زاده

 

وی افزود: سال گذشته ۵۵۰ میلیون دلار صادرات فرش صورت گرفته، اما تصمیم دولت برای محاسبه ارز صادرات با نرخ مبادله‌ای باعث شد، تا در نیمه دوم سال با افت صادرات مواجه بشویم که این اقدامات دولت فقط سنگ‌اندازی در مسیر صادرات بوده است.

این عضو اتحادیه صادر کنندگان فرش دستبافت گفت: اگر این صنعت ۵۰ درصد افت کند، یک میلیون نفر بیکار می‌شوند، لذا من معتقدم دولت برای آنکه ایجاد اشتغال کند در وهله اول باید شغل‌های موجود را نگه دارد و در کنار این شغل‌ها اقدام به ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: بزرگترین افتخار من این است که ایرانی هستم و پاسپورت ایرانی دارم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×