اخبار نساجی

روند خصوصی‌سازی کند است/ بخش خصوصی اعتماد به واگذاری‌ها ندارد

 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران با اشاره به این که روند خصوصی سازی در کشور به کندی پیش می رود گفت: بخش خصوصی اعتماد لازم به واگذاریها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ یحیی آل اسحاق در گفتگو با رادیو با اشاره به این که روند خصوصی سازی در کشور به کندی پیش می رود گفت: هر چند تلاش های خوبی در راستای واگذاری سهام دولتی انجام شده، با این وجود این روند کند بوده است و علت اینست که ساختار اقتصاد کشور تا ۸۰ درصد دولتی و تنها ۲۰ درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران افزود: بنابراین تغییر این ساختار کار مشکلی و سختی است و نیازمند همکاری و اقدام حوزه های مختلف در کشور است.

وی تصریح کرد: تاکنون آنچه واگذاری در کشور اتفاق افتاده، به دست مردم نرسیده و بخش زیادی از واگذاریها نیز به شبه دولتی یا خصولتی ها رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آل اسحاق در ادامه با اشاره به این که توانمندسازی بخش خصوصی یکی از ملزومات واگذاریهاست گفت: بخش خصوصی که می خواهد مدیریت و مالکیت بنگاهها را در دست بگیرد باید این توان را از جهات مختلف داشته باشد که تاکنون توانمندسازی بخش خصوصی در اقتصاد کشور اتفاق نیفتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران اذعان داشت: همچنین یکی از علت های ناکامی خصوصی سازی در کشور نبود فضای کسب و کار، نظامات بانکی و نیز رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور است.

وی گفت: این که چرا بخش خصوصی رقبتی به حضور در واگذاریها ندارد این است که شیوه و روش خصوصی سازی در کشور مانع این اتفاق است و اگر قرار باشد بخش خصوصی مالک درصدی از سهام شرکت شود که قدرت تصمیم گیری نداشته باشد رغبتی به حضور در واگذارهای از خود نشان نمی دهد چرا که بخش خصوصی دنبال برنامه، ابتکار و خلاقیت در بنگاههاست؛ بعلاوه این که بخش خصوص اعتماد لازم به واگذاریها را ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×