اخبار فرش ماشینی

رقم جدید پنبه کاشمر معرفی شد

 

رقم جدید پنبه با نام کاشمر با متوسط عملکرد بیش از ۷ هزار کیلوگرم در فواصل ردیف های باریک توسط محققان بخش کشاورزی معرفی شد.

به گزارش ایرنا عملکرد وش این رقم ۵ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در فواصل کشت معمول ۲۰*۷۰ و عملکرد بیش از ۷ هزار کیلوگرم در ردیف های بسیار باریک است.

این رقم پرمحصول، متوسط رس، تیپ صفر یا کاملا بسته، دارای کیفیت الیاف بالا، مناسب برای کشت در ردیف های بسیار باریک، کارایی مصرف آب بالا، کاهش هزینه تنک و وجین مزرعه، مناسب برداشت دستگاه قوزه چین و قابل کشت در تمام مناطق کشـت پنبه کشـور با تاکیـد بـر مناطق معتـدل است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: علیرغم تلاش های زیادی که در فعالیت های تحقیقاتی در مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی صورت می گیرد و با توجه به گستره وسیع بخش کشاورزی که از اعماق دریا تا نوک قله را دربر می گیرد، نیاز مبرم به همکاری و هم افزایی با دانشگاه های کشاورزی و منابع طبیعی داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اسکندر زند با تاکید براینکه دستورالعمل مربوط به ۶۰۰ نوع آفت و بیماری های محصولات کشاورزی توسط محققان نوشته و آماده شده است، افزود: برای اینکه هیچ آفتی برای بهره برداران بخش ایجاد بحران نکند، در کنار تعامل با دانشگاه ها، لازم است بخش اجرا نیز همکاری لازم را انجام دهد، تا ارتقای بخش کشاورزی را شاهد باشیم.

معاون وزیر در سازمان تحقیقات کشاورزی، چابک سازی و اثرگذاری را شعار اصلی سازمان متبوع خود دانست و گفت: ما نه تنها برای اشخاص پست سازمانی تولید نمی کنیم، بلکه برای پست ها افرادی را انتخاب و منصوب می کنیم که متناسب و شایسته ۳۰ سال خدمت در بخش کشاورزی در آن پست باشند.

وی گفت: برنامه ای برای گسترش ایستگاه های تحقیقاتی نداریم، اما از نظر اعتبارات تملک و دارایی در سال بعد افزایش خواهیم داشت البته در سال جاری نیز شاهد افزایش بوده ایم؛ ولی هنوز مشکل داریم.

زند تصریح کرد: اخیرا در راستای تجاری سازی تحقیقات و انتقال فناوری، دانش فنی سه رقم پنبه به بخش خصوصی انتقال یافته و از این پس نیز با توجه به استقبال صاحبان صنایع و سرمایه، واگذاری ها به بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، رقم جدید پنبه با نام «کاشمر» و نقشه رقومی عناصر غذایی مناطق مختلف استان گلستان، با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گرگان معرفی و رونمایی شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×