اخبار فرش ماشینی

رشد ۳۰ درصدی تولیدات فرش در سیستان و بلوچستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: طی پنج ماهه امسال تولیدات فرش مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، رمضان پودینه با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از اهداف کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ایجاد اشتغال به صورت خرد و کوچک بوده که در این راستا توسعه کارگاه‌های قالی بافی زمینه اشتغال را می تواند برای جامعه هدف این نهاد فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان یکی از متنوع‌ترین قالی‌های ایرانی را داراست افزود: در حال حاضر ۲۵۶ مددجوی بافنده فرش در زمینه تولید فرش‌های دستباف نفیس فعالیت می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان بیان کرد: تلاش می‌شود با بهره گیری از روش‌های نوین آموزش فرش بافی و بهره گیری از تجهیزات آموزشی ضمن احیای این هنر اصیل، زمینه تولید و اشتغال علاقمندان را فراهم کنیم.

پودینه با اشاره به اجرای ۱۷۱ طرح فرش بافی جهت خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد این استان، گفت: با توجه به تداوم خشکسالی‌های اخیر و شرایط نامناسب اقلیمی در منطقه سیستان و به منظور کمک به اقتصاد خانواده‌های نیازمند اجرای این گونه طرح‌ها نقش بسزایی در ارتقاء درآمد و بهبود وضعیت معیشتی مددجویان خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایجاد بسترها مناسب کسب و کار برای مددجویان فرصتی مناسب برای برخورداری از توان مددجویان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان با بیان اینکه میزان فرش بافته شده توسط مددجویان این نهاد مقدس در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد استان، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۵ تخته فرش تولید کرده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×