اخبار نساجی

رشد صادرات ایران به قاره آسیا در سال گذشته

 

رشد صادرات ایران به قاره آسیا در سال گذشته

در سال گذشته بیش از ۹۷ درصد از ارزش کل واردات کشور مربوط به دو قاره آسیا و اروپا بوده و سهم سه قاره دیگر از واردات ۳۳ هزار و ۷۸۲ میلیون دلاری کشور تنها ۲.۱۹ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، در سال گذشته ۶۴ میلیون و ۱۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ هزار و ۸۴۴ میلیون دلاربه قاره آسیا صادر شده است در حالی که در سال ۸۹ این میزان ۵۷ میلیون و ۳۶ هزار تن به ارزش ۲۳ هزار و ۲۷۳ میلیون دلار بوده که نشان می دهد به لحاظ وزنی ۱۲.۵۰ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۲.۵۳ درصد افزایش داشته است.

در این مدت یک میلیون و ۵۳۹ هزار تن کالا به ارزش دو هزار و ۱۹۹ میلیون دلار به اروپا صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۹ که دو میلیون و ۶۹ هزار تن به ارزش دو هزار و ۴۳۲ میلیون دلار بوده ۲۵.۶۲ درصد به لحاظ وزنی و ۹.۵۷ درصد به لحاظ ارزشی کاهش داشته است.

همچنین در حالی که در سال ۸۹، ۷۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۴۶۵ میلیون دلار به قاره آمریکا صادر کردیم این میزان در ۱۲ ماهه سال گذشته به رقم ۵۵۳ هزار تن به ارزش ۴۵۲ میلیون دلار کاهش یافته به نحوی که از نظر وزنی ۲۷.۸۳ درصد و از نظر ارزشی ۲.۷۴ درصد کاهش را به دنبال داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

میزان صادرات به قاره آمریکا نیز در این مدت ۱۷۳هزار تن به ارزش۲۲۵ میلیون دلار رسیده در حالی که در مقایسه با سال ۸۹، ۱۹۰هزار تن به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار بوده و نشان دهنده ۹.۰۸ درصد کاهش وزنی و۱۶.۵۹ درصد کاهش ارزشی است.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته، ۵۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار به اقیانوسیه صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۹ که این میزان ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۱۱۱ میلیون دلار بوده کاهش وزنی ۵۹.۴۱ درصدی و کاهش ارزشی ۴۴.۸۸ درصدی را به دنبال داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×