اخبار فرش ماشینی

رشد اقتصادی دولت مثبت شد/خرید تضمینی پنبه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

در آئین افتتاح بندرخشک اینچه برون در این منطقه مرزی استان گلستان، اظهار کرد: حضور مسئولان ملی در استان ها فرصت متقابل را برای کشور و استان فراهم می کند زیرا هم مسئولان کشوری از ظرفیت ها و نیازهای منطقه باخبر می شوند و هم مدیران استانی از برنامه ها و سیاست های توسعه ای ملی مطلع می شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت انجام شده طی سال های گذشته در کشور، تصریح کرد: هر کدام از این برنامه ها در زمان اجرای خود فراز و فرودهایی داشتند و دولت تدبیر و امید هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان این که دولت تلاش خود را کرد تا زنجیر تحریم تحمیلی از کشور باز شود، افزود: تحریم یکی از موانع توسعه کشور بود که خوشبختانه از سند توسعه هم حذف شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت تلاش کرد با اقتدار ملی، رهبری صادقانه مساله هسته ای و کمک دیگر قوا برجام را به فرجام برساند.

وی برجام را یک موفقیت ملی دانست و تصریح کرد: عده ای انتظار دارند هر مشکلی که طی سال های گذشته در کشور ایجاد شده، با برجام برداشته شود، ولی باید تاکید کرد ماموریت برجام برداشتن تحریم های مربوط به بخش هسته ای است و شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید داشته اند.

برنامه ریزی دولت برای توسعه تولید ملی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از برنامه ریزی دولت برای استفاده از فضای بعد از برجام برای توسعه تولید ملی به عنوان هدف مشترک خبرداد و گفت: تلاش کردیم تا تولید ملی را به عنوان هدف مشترک مورد توجه قرار دهیم و اشتغال و رفاع عمومی را ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهور لازمه تولید ملی را تهیه منابع مالی، دانش و فناوری دانست و خاطرنشان کرد: قصد داریم مردم را ترغیب کنیم تا برای تولید درونزا با دولت مشارکت داشته باشند و در این رابطه از فرصت های بین المللی هم استفاده خواهیم کرد.

نوبخت به بندهای ۲۴ گانه سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این بندها، بهبود روابط با همسایگان و دنیا مورد تاکید قرار دارد اما عده ای با تردید به این مساله نگاه می کنند و احساس می کنند در این زمینه انحرافی رخ داده است.

وی ادامه داد: از دی ماه سال ۹۴ تا امروز ۴۱ طرح سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور رخ داد که سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری داشت. ۷۳ میلیارد دلار خط اعتباری خارجی هم در حال مذاکره است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردیبهشت سال جاری را از نظر روابط بین المللی و سرمایه گذاری خارجی در مقایسه با سال قبل بسیار پربارتر دانست و بیان کرد: قرار است هفت هزار واحد صنعتی با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه برای ارزان کردن تسهیلات تاپایان سال فعال کنیم.

نوبخت رشد اقتصادی دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور در شرایطی بود که با محدودیت های درآمدی رو به رو بودیم و سال سختی را پشت سر گذاشتیم.

وی مشکل صنایع تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و ادامه داد: فعال سازی واحدها یک سیاست ملی است و استان ها هم باید این مورد را توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین از برنامه های دولت در بخش کشاورزی خبرداد و افزود:  تلاش داریم با خرید تضمینی و کمک به صادرات، بخشی از مشکلات را حل کنیم. دولت تدبیر و امید که از سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد، کل منابعی را که برای گندم پیش بینی کرد چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امساله به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

پنبه به صورت تضمینی خریداری خواهد شد

سخنگوی دولت میزان یارانه پرداخت شده به گندم در سال گذشته را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر برنامه برای خرید تضمینی پنبه، ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای سیب زمینی و شیر یارانه صادراتی می دهیم.

وی همچنین از پرداخت سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه بهداشت با هدف تامین رفاه مردم خبرداد و اضافه کرد: مردم در عرصه صنعت و توسعه کشاورزی روی کمک های دولت حساب کنند.

معاون رئدس جمهور پیشنهاد داد تا نیمه دوم سال به میزبانی گرگان در شورای اداری استان گلستان حضور داشته باشد تا مصوبات این سفر را بررسی کند.

نوبخت همچنین وعده داد تا زمان برگزاری این جلسه، تمام اعتبارات لازم برای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهور که تا کنون اختصاص نیافته است، تا نشست بعدی اختصاص یابد.

وی با بیان این که دو هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد، بیان کرد: برای اجرای طرح های کشورهای نیازمند منابع مالی هستیم. اگر قرار است اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم باید به سمت فعال ساز بخش خصوصی برویم و حتی حاضریم برای این کار به استانداران تفیض اختیار کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×