اخبار فرش ماشینی

راه اندازی نخستین رنگرزی گیاهی در استان زنجان/ کشورهای افغانستان، پاکستان و چین رقبای جدی ایران در حوزه فرش هستند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به راه اندازی نخستین واحد رنگرزی گیاهی در استان زنجان گفت: اگر تسهیلات مورد نظر ارائه این واحد برای نخستین بار در استان زنجان راه اندازی می‌شوند.

فیروزه حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: اگر این تسهیلات ارائه شود برای نخستین بار رنگرزی گیاهی در زنجان راه اندازی می‌شود.

وی هند افغانستان، پاکستان و چین را از رقبای حوزه فرش استان عنوان کرد و گفت: این کشورهای بازار فرش ایران را در بازارهای بین‌المللی محدود کرده است.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با بیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم بازار فرش را در دست خودمان نگه داریم باید سلیقه یابی کنیم بیان کرد: باید در این راستا در طرح فرش کاری کنیم تا در فروش فرش با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به فعالیت شرکتی به نام آریو برزن ایرانیان در حوزه رنگرزی در استان زنجان افزود: این مجموعه بحث رنگرزی را به صورت صنعتی انجام می‌دهد.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه در استان زنجان علاوه بر توسعه رنگرزی‌های صنعتی و افزایش کیفیت رنگرزی‌ها در سطح استان توسعه رنگرزی‌های سنتی نیز در دستور کار قرار دارد افزود: اقدامات لازم برای ارائه وام به واحدهای رزنگرزی سنتی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی رنگرزی گیاهی برای نخستین بار در استان زنجان بیان کرد: راه اندازی این واحد می‌تواند در توسعه حوزه فرش موثر باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان به تشکیل کنسرسیوم صادراتی فرش در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تشکیل کنسرسیوم در توسعه صادرات و گسترش بازارهای بین‌المللی فرش بسیار موثر است.

وی ضمن اشاره به مراحل و دشواری‌های ثبت کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دستبافت تصریح کرد: این اتفاق مثبت  بی‌شک با حضور و عضویت فعالان حوزه فرش انتفاع بیشتری را حاصل خواهد آورد.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: از دیگر مزایای تشکیل این کنسرسیوم معرفی هر چه بهتر و گسترش بازارهای اقتصادی در این حوزه است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×