اخبار فرش ماشینی

راه‌‍‌اندازی کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی در آبیک

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک از راه‌اندازی و افتتاح کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی برای نخستین‌بار در استان قزوین در این شهرستان خبر داد.

فرزاد جهانگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی که در اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک راه‌اندازی شده، بافت تابلو فرش به صورت سیستمی به افراد آموزش داده می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه یک مربی به ۲۰ نفر از مددجویان خانم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی بافت تابلوفرش دستباف را آموزش می‌دهد.

این مسئول، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و خودکفایی بانوان مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی را از اهداف اصلی راه‌اندازی کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی ذکر کرد و گفت: در پایان دوره آموزش تابلو فرش‌بافی که از یک ماه تا ۴۵ روز به طول می‌انجامد، به مددجویان آموزش‌دیده، گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک تصریح کرد: اگر مددجویی دوره آموزشی را به موفق بگذراند و در طول مدت دو یا سه ماه آموزش را یاد بگیرد از تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی وام توان‌افزایی برخوردار می‌شود؛ این در حالی است که وام ۱۰ میلیون ریالی کارانگیزی نیز به مددجویان این رشته اعطا می‌شود.

جهانگرد افزود: مددجویانی که گواهینامه مهارت را دریافت کنند از بیمه تأمین اجتماعی نیز بهره‌مند می‌شوند و سرانه بیمه آنان از سوی کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک پرداخت خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: سرانه آموزش برای هر نفری که در کارگاه آموزش تابلو فرش‌بافی شرکت کرده، ۳۰۰ میلیون ریال است چراکه ۲۰ دار قالی، مواد اولیه و امکانات دیگر مانند بسته آموزشی از سوی کمیته امداد فراهم شده است.

این مسئول اضافه کرد: اگر هر مددجوی قالی‌باف به طور متوسط هر سه ماه یک تابلو فرش ببافد، پس از کسر هزینه‌ها ماهانه، از سه تا چهار میلیون ریال دستمزد برخوردار می‌شود.

افتتاح مرکز نیکوکاری در مسجد ولی عصر (عج) آبی

جهانگرد همچنین از افتتاح مرکز نیکوکاری در مسجد ولی عصر (عج) شهر آبیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این مرکز، نیازمندان آبرومند همان منطقه شناسایی شده و کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود بین نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود.

وی افزود: با کمک هیئت امنای مسجد و خیرین همان محل مرکز نیکوکاری اداره می‌شود؛ این در حالی است که شش نفر عضو دارد و نماینده اداره کمیته امداد امام خمینی یکی از این اعضا است.

این مسئول ادامه داد: یک نفر به عنوان رئیس مرکز نیکوکاری و یک نفر به عنوان فرد معتمد و ریش‌سفید نیز از اعضا هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبیک همچنین از افتتاح ستاد کمک‌های مردمی در شهرک قدس شهر آبیک در آینده نزدیک خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×