اخبار فرش ماشینی

راهبرد توسعه صنعت نساجی و پوشاک تدوین می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت از تدوین راهبرد توسعه صنعت نساجی و پوشاک خبر داد و گفت: این راهبرد با همکاری تشکل های خصوصی تهیه می شود.

خانم گلناز نصراللهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: دو هدف و رویکرد اصلی این راهبرد را مبارزه با قاچاق این بخش و واردات غیرقانونی و همچنین توسعه کیفیت جهان تراز نساجی کشور تشکیل می دهد تا بتوانند از توان رقابتی در منطقه و در جهان برخوردار باشند و خوشبختانه مزیت های زیادی در این عرصه ها دارد.

خانم نصراللهی تصریح کرد: بخش زیادی از کالاهای پوشاک موجود در بازار با روش های غیرقانونی وارد می شود و نباید رسانه های گروهی اجازه دهند عده ای تلاش های دولت برای ساماندهی تجارت پوشاک را زیر سوال ببرند.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : ساماندهی واردات قانونی پوشاک با اصلاح نرخ تعرفه به نفع تولید و اقتصاد ملی است چون

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲۰۰ درصد تعرفه انگیزه اقتصادی قاچاق پوشاک را به شدت افزایش می دهد و نباید اجازه دهیم برخی ها در عرصه رسانه این این روند را مخدوش کنند.

صنعت نساجی کشور با واردات کالاهای با کیفیت و قانونی رشد می کند و این یک اصل در تجارت جهانی است و با ۹۸۰۰ واحد نساجی و پوشاک در کشور می توانیم در کنار نوسازی ماشین آلات به پیشرفت های خوبی برسیم.

وی گفت :‌ نمایشگاهی که ترکیه ای ها اخیراً در تهران برگزار کردند برای فروش نبود بلکه هدف ما معرفی الگوهای جدید ، رویکردهای تازه و توانمندی های تولید کنندگان داخلی در کنار تولید کنندگان ترکیه ای بود.

نصراللهی افزود: پیش از این هم نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی برگزار شده بود که ترکیه ای ها در آن وجود داشتند.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت:‌ برخی می خواهند سیاست های دولت برای ساماندهی تعرفه واردات پوشاک را زیر سوال ببرند که منطقی نیست و باید همه تجارت اعم از واردات و صادرات و سیاست گذاری ها تابع منافع ملی و منطق اقتصادی و اصول علمی باشد و حاضریم با مخالفان و صاحبنظران این حوزه گفتگو کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×