اخبار فرش ماشینی

رئیس مرکز ملی فرش : رهبری تجارت جهانی فرش با ایران است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران از سهم ۴۰ درصدی ایران و رتبه اول تجارت فرش جهان خبر داد و گفت : فرش ایران به بیش از ۷۵ کشور به طور مستقیم صادر می شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمدباقر آقاعلیخانی در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: یکی از غرفه‌های ما در نمایشگاه امسال دکور ایرانی و خانه ایرانی است که کمک می کند فرش از حوزه تک محصولی خارج شود.

وی افزود: نمایشگاه امسال ۵۶۰ غرفه در فضایی به وسعت ۴۴ هزار متر مربع با حضور ۱۵ مرکز دانشگاهی، ۱۷ تشکل علمی ـ آموزشی و رشد ۲۰ درصدی تقاضا را آغاز بکار کرده است، تا امروز ۱۲۰ مهمان خارجی حضور پیدا کرده‌اند و تا فردا به ۲۳۰ هزار نفر می‌رسد که عمدتا از ژاپن، چین، آلمان، لبنان، فرانسه و سوئیس هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با تاکید بر برند‌سازی در حوزه فرش گفت: در این نمایشگاه از ۵ برند منطقه‌ای فرش که در مرکز مالکیت‌های معنوی، wipo ثبت شده است رونمایی می‌شود که شامل برند تبریز، هریس، خوی، اصفهان و قم است.

وی افزود: با پرداخت هزینه ثبت ۱۰ برند دیگر به زودی در wipo ثبت می‌شود که می‌توان به برند‌های اردبیل، چهارمحال، ساروق ، همدان، مشهد، کرمان، کاشان، قشقایی و ترکمن اشاره کرد.

آقاعلیخانی گفت: خوشه‌های فرش را در استان‌های خراسان شمالی، قم و آذربایجان شرقی ایجاد کرده‌ایم که در همه استان‌ها نیز گسترش می یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: امسال در ۲۱ نمایشگاه خارجی حضور می یابیم.

رئیس مرکز ملی فرش همچنین از طرح بیمه یک میلیون بافنده تا سه سال آینده خبر داد و گفت: بیمه قالیبافان در سال ۹۰ شامل ۲۰۰ هزار نفر بود و پارسال ۴۲۶ هزار نفر بیمه شدند و امسال ۶۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است و تا سه سال آینده بیمه قالیبافان به یک میلیون بافنده می رسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×