اخبار فرش ماشینی

دوره آموزش فرش‌بافی و تابلوفرش برای مددجویان بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و در راستای اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق آموزش‌های مهارتی، یک دوره آموزش فرش‌بافی و تابلو فرش در شهر ارسک از توابع شهرستان بشرویه برگزار شد.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بشرویه در بازدید از محل برگزاری این کلاس‌های آموزشی گفت: بافت فرش یکی از اصلی‌ترین هنرهای این مرز و بوم به حساب می‌آید و در شهرستان بشرویه نیز از قدیم بافت فرش‌های با کیفیت در منطقه مرسوم بوده است.

مهدی حسنی ارتقای کیفی آموزش‌های ارائه شده به مددجویان را از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت گامی موثر برداریم.

مدیر کمیته امداد بشرویه نیز گفت: بیشتر خانواده‌هایی که توان بافت فرش را دارند و یا با دریافت تسهیلات از امداد مشغول به کار و فعالیت هستند، برای ارتقای سطح توانمندی‌های خود و بالا بردن کیفیت بافت فرش‌ها در این دوره‌ها شرکت کردند و با روش‌های نوین بافت مانند قلاب‌بافی، بافت صحیح و چاله‌کشی آشنا شدند و پس از پایان دوره نیز به فراگیران گواهی مهارت اعطا شد.

رمضان برمک خاطرنشان کرد: با گسترش آموزش‌ها و استفاده از مربیان مجرب در این دوره، شاهد ارتقای کیفی فرش‌های بافته شده توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد بودیم.

وی یادآور شد: مدت زمان آموزش‌های برگزار شده در هر دوره ۵۳۵ ساعت بوده که بیشتر کلاس‌ها با تعداد ۱۵ تا۲۰ نفر برگزار شده است و درسال ۹۱ نیز کلاس‌های مشابهی برای تعداد ۶۰ نفر از مددجویان در روستای غنی‌آباد و شهرک امام خمینی(ره) و کرند برگزار شده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×