اخبار فرش ماشینی

در اردیبهشت ماه سال جاری؛ ‏۵۴ میلیون دلار صادرات و واردات از منطقه آزاد چابهار صورت گرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: بیش از ۵۴ میلیون دلار جمع صادرات و واردات منطقه آزاد چابهار در اردیبهشت ماه بوده است.
به نقل روابط عمومی سازمان منطقه آزاد تجاری‌ صنعتی چابهار، سعید رحیمی اظهار داشت: از این رقم، صادرات حاصل از تولیدات صنایع مستقر در منطقه آزاد چابهار به خارج از کشور بالغ بر ۳۱۶ هزار دلار و صادرات به سرزمین اصلی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده است.
وی افزود: واردات مواد اولیه برای مصرف در واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه حدود ۵۳۰ هزار دلار است.
رحیمی تصریح کرد: از این میزان واردات بالغ ۳۳ میلیون دلار مربوط به واردات کالاهای تجاری به سرزمین اصلی برابر تبصره ۲، بیش از ۹ میلیون دلار واردات کالاهای تجاری عادی بند الف و حدود ۸۱۱ هزار دلار مربوط به واردات کالاهای تجاری بند ب است.
سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار بیان داشت: بیش از ۵ میلیون دلار مربوط به واردات کالاهای مسافری به منطقه و حدود ۵/۱ میلیون دلار نیز مربوط به واردات وسائط نقلیه موتوری به منطقه آزاد چابهار بوده است.
وی ادامه داد: کالاهای تجاری عادی بند (الف) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می‌شود که سود بازرگانی آنها صفر درصد بوده و در سهمیه منطقه آزاد چابهار محسوب نمی‌شود و کالاهای تجاری عادی بند (ب) به آن دسته از کالاهایی اطلاق می‌شود که سود بازرگانی آن بالای صفر درصد بوده اما منطقه آزاد چابهار عوارضی از آنها دریافت نکرده و در سهمیه منظور نمی‌شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×