اخبار فرش ماشینی

دبیر مجمع نمایندگان مازندران : بخش رنگریزی کارخانه نساجی راه اندازی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران از راه اندازی واحد رنگریزی کارخانه نساجی قائمشهر (شماره سه ) خبرداد و گفت : با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال سه هزار نفر فراهم می شود .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کمال علیپور خنکداری جمعه شب در بازدید از کارخانه نساجی قائمشهر ( شماره سه ) اعلام کرد : پس از آزادسازی ماشین آلات کارخانه نساجی قائمشهر در گمرک ، بستر و زیر ساخت راه اندازی بخش های چاپ و رنگریزی فراهم شده است .

وی زمان راه اندازی بخش رنگریزی کارخانه نساجی قائمشهر را در آینده نزدیک اعلام کرد ، افزود : همچنین با خریداری و راه اندازی یکصد دستگاه بخش های ریسندگی و بافندگی، روند احیای دوباره این کارخانه پس از سالها فراهم شده است .

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائمشهر ، جویبار ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی ، سیمرغ در مجلس شورای اسلامی مطالبات و معوقات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی را بعنوان دغدغه ده ساله کارگران و بازنشستگان نام برد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت : سرمایه گذار به عنوان کارفرمای کارخانه نساجی قائمشهر تمامی مطالبات و معوقات ۲۰۰ میلیارد ریالی کارگران و بازنشستگان این کارخانه را پرداخت کرد .

علیپور ادامه داد : سالها کارخانه نساجی و مطالبات کارگران و بازنشستگان دغدغه اصلی مسوولان مازندران به شمار می رفت و امروز با تلاش های انجام شده این دغدغه به آرامش و آسایش خاطرمردم و مسوولان مبدل شده است .

هم اکنون کارخانه نساجی قائمشهر (شماره سه ) واقع در جاده نظامی روزانه چهارتن نخ و بیش از ۵۰ هزار متر پارچه تولید می کند .

دبیر مجمع نمایندگان مازندران از کارخانه نساجی شماره یک بعنوان دیگر واحد فعال کارخانه های نساجی مازندران واقع در قائمشهر نام برد و گفت : این کارخانه که در اختیار دولت قرار دارد از اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی دولت در سال جاری بهره مند شد .

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص این میزان اعتبار و راه اندازی بخش رنگریزی ، کارخانه نساجی شماره یک بیشتر رونق یابد .

نخستین کارخانه نساجی مازندران در سال ۱۳۰۹ به عنوان یکی از صنایع بزرگ ایران فعالیت خود را در قائمشهر آغاز کرد و در گذشته نه چندان دور کارخانه های نساجی مازندران در قالب سه کارخانه بزرگ نساجی شماره یک، دو و سه تولید پارچه شامل ریسندگی (تولید نخ از پنبه)، بافندگی، رنگرزی و عرضه آن به بازار را انجام می داد و در سراسر کشور شعبه های فروش پارچه داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×