اخبار فرش ماشینی

خروج مواد پتروشیمی از بورس منطقی نیست!

 

دکتر علیمردان شیبانی- نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- اعلام کرد: خروج عرضه مواد پتروشیمی از بورس به بهانه رونق صادرات به نفع صنایع پایین‌دستی نخواهد بود و بهتر است که این تصمیم‌گیری با اجماع تمام تشکل‌های مرتبط، اجرایی شود نه براساس نظرات یک گروه خاص!

وی که به نمایندگی از انجمن صنایع نساجی ایران در جلسه تشکل‌های مصرف‌کننده مواد پتروشیمی و با دعوت انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در روز چهارشنبه، بیست و هفتم خرداد سال‌جاری حضور داشت؛ در گفتگو با نساجی نیوز گفت: دستور این جلسه، بحث و تبادل نظر در مورد حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و صنایع پایین‌ دستی بود اما تعدادی از حاضرین جلسه (که شاید اطلاعات کامل و لازم در اختیارشان قرار نگرفته بود)؛ عملاً جلسه را به این جهت سوق دادند که با توجه به لزوم صادرات و حفظ سهم بازار ایران در عرصه جهانی پتروشیمی، خروج عرضه مواد اولیه پتروشیمی از بورس و انعقاد قراردادهای مستقیم مجتمع‌های پتروشیمی با خریداران، بسیار مقبول‌تر است که مخالفت خود را با این موضوع به‌عنوان عضو بزرگ‌ترین تشکل مصرف‌کننده مواد پتروشیمی به صراحت عنوان کردم.

دکتر شیبانی افزود: پیش از عرضه مواد پتروشیمی از طریق بورس، روند نامطلوبی در توزیع مواد مذکور در کشور حاکم بود و جای بسیار خرسندی است که در حال‌حاضر، تولیدکنندگان صنایع نساجی بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی، مواد اولیه موردنیاز خود را از بورس تهیه می‌نمایند و تا زمانی که عرضه ‌مناسب و قیمت منطقی بر بازار عرضه و تقاضای مواد پتروشیمی حکمفرما نشود قطعاً بورس، بهترین گزینه برای عرضه و تأمین این محصولات خواهد بود.

این صنعتگر نساجی تصریح کرد: متأسفانه دو روز پس از برگزاری این جلسه ، نشست دیگری با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت- ، معاونان این وزارتخانه، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی و تعدادی از صادرکنندگان برپا شد که متأسفانه از انجمن صنایع نساجی (که نقش بسیار مهم و موثری در صادرات کالاهای غیرنفتی ایفا می‌کند) جهت حضور در این نشست دعوت به عمل نیامد!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از این است که در جلسه یاد شده، با ارائه اطلاعات ناکافی به جناب آقای مهندس نعمت‌زاده و حاضران در جلسه ، ایشان قول مساعد جهت خروج عرضه مواد اولیه پتروشیمی از بورس را اعلام ‌می‌کنند که نخستین عکس‌العمل انجمن صنایع نساجی در مخالفت با این موضوع، ارسال نامه‌ای به وزیر محترم صنعت، قائم‌مقام وزیر، معاونت محترم تولید و مدیرکل دفتر نساجی وزارت صنعت بود؛ در این نامه متذکر شده‌ایم که در شرایط کنونی خروج عرضه مواد پتروشیمی از بورس، قطعاً به نفع صنایع پایین‌دستی نخواهد بود و لااقل اجازه دهند که این تصمیم با اجماع تمام تشکل‌های مرتبط، اجرایی شود نه براساس نظرات یک گروه خاص!

دکتر شیبانی در ادامه به انتخاب هیئت رئیسه انجمن صنایع نساجی ایران اشاره کرد و گفت: آقای مهندس مروج به‌عنوان رئیس هیئت مدیره و بنده به‌عنوان نایب رئیس هیئت مدیره در سمت‌های خود ابقا و آقای زینی نیز به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

وی افزود: تعدادی از اعضای مشتاق و علاقه‌مند نسبت به مسائل صنایع نساجی در هیئت مدیره این دوره سه ساله حضور دارند و با ترکیب جوانان و پیشکسوتان هیئت مدیره، دوره بسیار خوبی را برای انجمن صنایع نساجی پیش‌بینی می‌کنم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×