اخبار فرش ماشینی

جوایز صادراتی فرش دستبافت به ۱۰درصد‎ ‎افزایش می یابد‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون تحقیقات و مدیر آموزش مرکز‎ ‎ملی فرش ایران گفت: در راستای ارتقاء منزلت و جایگاه فرش دست بافت، جوایز صادراتی‎ ‎این کالا از پنج درصد به ۱۰درصد افزایش می یابد‎. ‎
‎”‎محسن حسن زاده‎” در سومین جشنواره فرش دستبافت استان مرکزی “گره زرین” افزود: پنج درصد‎ ‎این جوایز ، غیر مستقیم و به افرادی که به تبلیغات و بازارهای جدید توجه داشته‎ ‎باشند تعلق خواهد گرفت‎.
‎وی گفت: در بعد اقتصادی فرش از دیر باز تاکنون همواره‎ ‎به عنوان مهمترین کالای صادراتی غیر نفتی مطرح بوده و به خاطر تنوع و گوناگونی در‎ ‎طرح و رنگ و بافت جزو معدود کالاهای است که مصرف کنندگان با سلایق مختلف را تحت‎ ‎گستره خود قرار می دهد‎.
‎وی افزود: در ایران فرایند تولید تا رسیدن محصول به دست‎ ‎مصرف کننده فاصله زمانی زیادی را طی می کند و این خلاء موجب شده تا کشورهای رقیب با‎ ‎توجه به شناخت سلایق بازار و سفارش پذیری مطلوب فرشهای خود را روانه بازار کنند‎.

‎وی گفت: یکی از دلایل افول فرش دستباف ایران در بازارهای جهانی ناهماهنگی تولید‎ ‎با نیاز مشتریان و یا ناهماهنگی تولید با سلایق مصرف کنندگان فرش دستباف است‎ .
‎وی ادامه داد: شناسایی مشتریان کلیدی و تمایلات خریداران و کانالهای توزیع و‎ ‎راههای نوین وردود به بازارهای هدف از جمله اهداف مرکز ملی فرش ایران است‏‎.
‎وی‎ ‎گفت: مرکز ملی فرش در راستای ارتقای رفاه ذینفعان و افزایش تقاضای داخلی و خارجی‎ ‎فرش مصمم است با بهره گیری از ظرفیتهای علمی و فنی و اجرایی کشور و استفاده از‎ ‎فناوری روز و کارآمد زنجیره عرضه فرش بستری مناسب برای فرش ایران در بازارهای هدف‎ ‎ایجاد کند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×