اخبار فرش ماشینی

جوابیه شرکت پلی اکریل به نامه اتحادیه تولیدکنندگان فرش کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیرو درج خبر “اعتراض کارخانجات فرش ماشینی به افزایش نرخ مواد اولیه” در خبرنامه اینترنتی مجله صنعت کهن در تاریخ ۲/۱۰/۸۶، مواد ذیل جهت اطلاع متقاضیان و مصرف کنندگان محترم الیاف فرش ماشینی و پتویی اعلام می گردد:

شرکت پلی اکریل ایران به عنوان تنها تولید کننده الیاف اکریلیک در ایران، علی رغم مشکلات و محدودیت های موجود در تهیه اکریلونیتریل به عنوان ماده اولیه اصلی برای تولید الیاف اکریلیک، خوشبختانه با تلاش و پیگیری های متعدد که مسئولین محترم وزارت صنایع و معادن، انجمن صنایع نساجی ایران و نیز اتحادیه محترم تولید کنندگان فرش ماشینی کاشان کاملاً از آن مطلع هستند، برای شش ماه آتی تأمین و در حال حاضر هر دو کارخانه تولید الیاف اکریلیک این شرکت با صددرصد ظرفیت مشغول به کار می باشند.
لازم به ذکر است تولید ماهیانه الیاف اکریلیک شرکت پلی اکریل ایران ۵۰۰۰ تن در انواع مختلف برای تولید فرش و پتو و سایر مصارف صنعت نساجی برنامه ریزی شده و آماده تحویل می باشد. شرایط فروش نیز نقدی و اعتباری است و در مواردی که متقاضیان امکان گشایش اعتبار اسنادی داخلی نیز برایشان مقدور باشد، مورد قبول این شرکت است.
ضمناً گرانی الیاف اکریلیک مربوط به افزایش بهای اکریلونیتریل در بازار جهانی است. شایان ذکر است که بهای این ماده در طول ۴ سال گذشته بیش از سه برابر شده است، اما افزایش قیمت الیاف اکریلیک هیچ گاه به این میزان افزایش نیافته و عمدتاً سود شرکت های تولید کننده این الیاف در سرتاسر جهان کاهش یافته است.
لذا تولید کنندگان محترم فرش ماشینی می توانند با اعلام درخواست به این شرکت، نسبت به تهیه الیاف مورد نیاز خود اقدام نمایند.

 

Image 

 

محمود مجیب- مدیر عامل

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×