اخبار فرش ماشینی

صنعت کامپوزیت جهان و جهت گیری سرمایه گذاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت کامپوزیت جهان :: مواد کامپوزیت، برخلاف سایر مواد سازه ای مانند چوب، سیمان، فولاد و آلومینیم، هنوز جوان محسوب می شوند و پتانسیل نامحدودی برای گسترش کاربرد از صنعت ساختمان تا خودرو و البته هوافضا دارند.

حجم مصرف جهانی انواع کامپوزیت ها، حدود ۷ میلیون تن است که در مقایسه با ۲۳۰۰۰ میلیون تن سیمان و ۱۵۰۰ میلیون تن فولاد، هنوز ناچیز است. پیش بینی می شود در سال های آینده نیز این رشد ادامه پیدا کند. در سابقه این صنعت رشد سالانه ۸% به چشم می خورد که البته در زمان هایی دچار نوسان شدید نیز شده است. به عنوان مثال پس از شروع ساخت هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس ۳۸۰ و تغییرات ایرباس ۳۵۰، حجم مصرف کامپوزیت های الیاف کربن جهش شدیدی داشته است.

با افزایش قیمت انرژی و نیز اتوماسیون بیشتر طراحی و فرآیند کامپوزیت ها، استفاده از این مواد در کاربردهای سازه ای مانند بدنه هواپیما اقتصادی تر شده است. ضمن آنکه از ویژگی استحکام به وزن و مقاومت خوب خوردگی آنها نیز، بهره برداری می شود. همین عوامل اقتصادی سبب رشد مصرف کامپوزیت ها در کاربردهایی چون صنعت انرژی های تجدید پذیر (بخصوص برق بادی)، مخازن تحت فشار ‏CNG‏ و مخازن ذخیره هیدروژن شده است‏

———————————————————————————–

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : رونق صنعت فرش ماشینی و پدیده هایپرمارکتهای فرش

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×