اخبار فرش ماشینی

جزئیات ساخت یک واحد جدید تبدیل پروپان به پروپیلن با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با تشریح جزئیات ساخت یک واحد جدید PDH به منظور تبدیل گازمایع (پروپان) به پروپیلن و پلی پروپیلن، اعلام کرد: قرارداد تامین لایسنس این واحد به زودی با شرکت آمریکایی و انگلیسی UOP امضا می شود.

مهندس سیدحسین میرافضلی درباره راه اندازی واحد جدید PDH به منظور تبدیل گازمایع (پروپان) به پروپیلن و پلی پروپیلن، گفت: پتروشیمی جم برای ایجاد واحد  PDH، با شرکت آمریکایی و انگلیسی UOP به عنوان لایسنسور در شرف امضای قرارداد است.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از اپیک، مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اعلام اینکه این واحد با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن و با سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ میلیون یورویی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی این واحد تبدیل پروپان به پروپیلن، در مدت ۳.۵ سال پس از امضای قرارداد، به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون برای ساخت این واحد جدید پتروشیمی شریک خارجی اعلام آمادگی کرده و در حال مذاکره هستیم، اظهار داشت: اگر قیمت خوراک تخفیف پیدا کند، قطعا شرکای خارجی نیز تمایل بیشتری برای مشارکت خواهند داشت. در بحث گارانتی ها نیز راهکارهای متعددی وجود دارد و گارانتی دولتی بیشتر مورد تائید سرمایه گذاران است.

گفتنی است، یکی از برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی در قالب برنامه ششم توسعه افزایش ظرفیت تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن از حدود یک میلیون تن فعلی به بیش از چهار میلیون تن در سال و با هدف تامین خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×