اخبار فرش ماشینی

جذب سرمایه شرکت های نساجی چینی در مصر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنایع و بازرگانی مصر، تارک کابیل در بازدید اخیر خود از چین و پس از نشست با رییس بخش صادرات و واردات منسوجات اتاق بازرگانی چین، سائو گیشانگ گفت که بخش نساجی و خودروسازی مصر به منظور بهره برداری از نیروی کار ارزان قیمت پیشین این کشور، اقدام به جذب سرمایه گذاری چینی ها خواهد کرد.

کمپانی چینی شاندونگ روی اخیرا اعلام کرده که قصد دارد ۸۰۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه تولید پوشاک آماده در مصر سرمایه گذاری کند.

کابیل گفت : شرکت های چینی در حال حاضر به دنبال ساخت خودرو در داخل مصر هستند تا بتوانند به مشکل تعرفه های گمرکی بالا غلبه کنند. این تعرفه برای خودروهای واراتی از اتحادیه ارپا، ترکیه و مراکش پایین بوده ولی برای خودروهای وارداتی چینی ۴۰ درصد می باشد.

رییس پیشین شورای عالی نساجی، محمد قاسم گفت : بالاتر بودن حداقل دستمزد برای کارگران چینی، شرکت های نساجی چینی را تشویق به سرمایه گذاری در مصر می کند.

کابلی اضافه کرد که مصر یک انتخاب ایده آل برای چینی هاست تا در آن جا یک قطب خودرو سازی ایجاد کنند و به صادرات به سایر کشورهای آفریقایی بپردازند چون وزارت صنایع مصر مشوق های زیادی را به این امر اختصاص داده است.

دولت مصر در سال ۲۰۱۶ یک کمیته مشترک تاسیس کرده است تا ظرفیت تولید بین دو کشور را ارتقا داده و برای انجام ۱۲ پروژه در زمینه های برق، حمل و نقل، مسکن و مخابرات برنامه ریزی کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×