اخبار فرش ماشینی

تولید پوشاک نانوفناورانه حاصل همکاری شرکت FiberRio و VF

 

 

شرکت فناوری FibeRio (تولیدکننده نانو الیاف) از مشارکتی استراتژیک با شرکت VF خبر داد. VF یک شرکت پیشرو و دارای نام تجاری در زمینهٔ پوشاک، کفش، پاپوش و لوازم جانبی است و این همکاری به‌منظور توسعه و تجاری‌سازی نسل بعدی پوشاک نانوفناورانه با استفاده از پارچه‌های نانولیفی شرکت FibeRio صورت گرفته است.
این مشارکت بر پایه فناوری نیرو ریسی (Forcespinning) شرکت FibeRio و توانایی این شرکت در تولید انبوه مواد نانولیفی منحصربه‌فرد صورت گرفته است.
شرکت VF در نظر دارد، از توانایی‌ها و تجربیات شرکت Fiberio که دستاورد سه مرکز نوآوری بین‌المللی است در جهت پیشرفت و افزایش عملکرد پوشاک، کفش و لباس‌های جین خود استفاده نماید.

مواد نانولیفی با کارایی بالا در تولید پوشاک نانوفناورانه

 Dan Cherian معاون رئیس‌کل مرکز نوآوری جهانی VF می‌گوید: سیاست مرکز نوآوری جهانی VF بر محور طراحی و تولید موادی است که بر آینده‌ی پوشاک و کفش مصرف‌کنندگان تأثیر معناداری خواهند گذاشت. مشارکت با شرکت FibeRio گامی بزرگ در راستای توسعه اختصاصی شرکت، مواد نانولیفی با عملکرد بالا، گسترش مرزهای عملکرد نانو الیاف و کشف بازارهای جدیدی در حوزه کفش و پوشاک نانوفناورانه خواهد بود.
Ellery Buchanan مدیرعامل شرکت FibeRio نیز توضیح داد: ما مشتاق هستیم تا درزمینهٔ منسوجات نانولیفی مبتنی بر نیرو ریسی با شرکت VF همکاری داشته باشیم. سابقه طولانی این نام تجاری وبرتری عملیاتی شرکت VF، به همراه تخصص ما در تولید نانو الیاف پیشرو در مقیاس تجاری، یک فرصت عالی برای حضوری فعال در چشم‌انداز رقابتی آینده ایجاد می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پوشاک نانوفناورانه سبک‌تر  و ارزان تر

گفته می‌شود مساحت جانبی بزرگ‌تر و منافذ کوچک‌تر نانو الیاف، موجب بهبود ویژگی‌های مواد لیفی می‌شوند. بر این اساس، شرکت‌ها قادرند تا با کاهش قابل‌توجه میزان مواد در محصول نهایی، سطح عملکرد الیاف را بهبود بخشند؛ این کار موجب وزن سبک‌تر و کاهش هزینه خواهد شد. فناوری نیرو ریسی FibeRio قادر است تا هر دو نوع متداول ذوب ریسی و محلول ریسی نانو الیاف را انجام دهد. گفته‌شده است ازآنجایی‌که ذوب ریسی به حلال نیازی ندارد، روش پایدارتری در تولید الیاف محسوب می‌شود.
علاوه بر این، در نیرو ریسی (استفاده از نیروی گریز از مرکز) در مقایسه با روش متداول الکتروریسی (استفاده از نیروی الکتروستاتیک) برای تولید نانو الیاف، حلال کمتری استفاده می‌شود.
FibeRio به‌عنوان متخصص لایه عملکرد، خدمات بهبود پوشش‌های میانی کامپوزیتی ازجمله توسعه غشای نانولیفی، تولید نیمه‌صنعتی برای راه‌اندازی محدود و عرضه لایه عملکرد را ارائه می‌دهد.

پوشاک نانوفناورانه  با نام های تجاری مختلف

VF یک شرکت پیشرو در طراحی، تولید، بازاریابی و توزیع پوشاک مارک‌دار، کفش و لوازم جانبی است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ تأسیس‌شده و هم‌اکنون با بیش از ۳۰ نام تجاری، ۶۴ هزار همکار از درآمدی بالغ‌بر ۲۱٫۴ میلیارد دلار و بازار جهانی بیش از ۱۷۰ کشور برخوردار است. 

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×