اخبار نساجی

تولید در سه سال ۴۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات ریالی از صندوق توسعه ملی گرفت

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت با بیان اینکه طی سال های ۹۱ تا ۹۳ حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع ریالی صندوق توسعه به بخش تولید اختصاص یافته است، گفت: امسال ۴ گشایش اعتبار در قالب فاینانس و حساب ذخیره ارزی انجام شده است.

محسن صالحی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره دلایل کندی روند اختصاص تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان ، اظهار داشت: تولیدکنندگان برای اجرای طرح‌ها نخست باید قرارداد عاملیت خود را با بانک عامل امضا کنند و سپس بانک عامل براساس قراردادها و میزان اهمیت طرح ها درخواست خود را به صندوق توسعه ملی برای دریافت تسهیلات ارسال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد هر درخواستی که در چارچوب این قاعده به صندوق توسعه ملی ارسال شده ظرف ۲ تا ۳ هفته بررسی و با موافقت صندوق به بانک عامل فرستاده شده است، افزود: بعد از این مرحله باید متقاضیان یک پیش پرداخت که معمولاً ۱۵ تا ۲۵ درصد تسهیلات است را به بانک عامل پرداخت کند.

 معاون امور صنایع وزارت صنعت، اضافه کرد: تولیدکنندگان در طرح‌های پبشنهادی خود باید تضامین و توجیه های اقتصادی مناسبی را به بانک‌های عامل ارائه دهند تا در اسرع وقت منابع در اختیار آنها قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صالحی نیا با اشاره به اینکه امسال ۴ گشایش اعتبار در قالب فاینانس و حساب ذخیره ارزی صورت گرفته است، اظهارداشت: طی سال‌های ۹۱ و ۹۲  جمعاً حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع ریالی صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هم پرداخت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات صندوق به بخش تولید مورد موافقت قرار گرفته است، گفت: جمعاً طی سال های ۹۱ تا ۹۳ حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع ریالی صندوق توسعه به بخش تولید اختصاص یافته است. البته باید متذکر شوم که اگر منابع پیش بینی شده صندوق توسعه ملی به بخش تولید طی این سال ها محقق می‌شد این رقم باید بین ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان می رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×