اخبار نساجی

تولید ۵ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تا پایان برنامه پنجم توسعه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قائم مقام وزیر نیرو گفت:‌ ظرفیت تولید انرژی های نو هم اکنون ۱۶۲ مگاوات است که تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی ذبیحی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران گفت: ظرفیت تولید انرژی های نو هم اینک ۱۶۲ مگاوات است و تا پایان دولت دهم به ۳ هزار مگاوات افزایش می یابد.

وی همچنین از تولید ۵ هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: هم اکنون امکان تولید ۶۰ هزار مگاوات برق از انرژی خورشید در کشور وجود دارد که این میزان بیش از برق تولید شده کنونی در کشور است.

ذبیحی تصریح کرد: هم اکنون تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در کشور دو تا سه برابر، بهای تولید را افزایش می دهد که با سرمایه گذاری زیرساخت ها می توان برای حل این مشکل اقدام کرد.

وی از ساخت دو مزرعه بادی با ظرفیت ۱۲۸ مگاوات در منجیل و بینالود، ۴ مزرعه ۲۵۰ مگاواتی، ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۷ مگاواتی در یزد و ساخت توربین ۲ مگاواتی به عنوان پروژه های در حال ساخت وزارت نیرو در زمینه توسعه انرژی های نو خبر داد و گفت: در صورت بومی سازی ساخت توربین های بادی در زمینه به کارگیری انرژی بادی به توسعه خواهیم رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×