جذاب‌ترین‌ها

تولید اکریلیک در جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

الیاف اکریلیک

بالاترین میزان تولید اکریلیک در ۱۹۸۳ معادل ۷.۱ درصد کل تولید الیاف جهان بوده است اما پس از ان سهمش به طور مداوم کاهش یافته و در سال  ۲۰۰۹ به ۲.۶ درصد رسیده است. افول این روند انتظار می رود در اینده نیز ادامه یابد و پیش بینی tecnon orbichem این است که تا سال ۲۰۲۰ میزان تولید الیاف اکریلیک ۱.۷ درصد از کل تولید الیاف در جهان خواهد بود.

با وجود اینکه این سهم سالانه کاهش داشته است اما ۳۰ سال مقدار تولید اکریلیک استیپل حدود ۲.۷ میلیون تن باقی ماند¸ تا اینکه در سال ۲۰۰۷ با افت بیش از ۲۰ درصد به ۱.۹ میلیون تن رسید. با این حال همانطور که در قسمت مربوطه اشاره شده این شرکت بر این باور است که نیاز جهانی برای الیاف اکریلیک به جهت تداوم افزایش اخیر ظرفیت تولید در بخشی از اسیا , خاور میانه و افریقا و نیز روند نزولی تولید در اروپا , امریکا و شمال شرق اسیا , در سال های اینده از ثبات برخوردار است.

طی ۱۰ سال گذشته تولید اکریلیک در چین به طور متوسط سالانه حدود ۴درصد رشد یافته بطوریکه در سال ۲۰۰۳ بزرگترین تولید کننده اکریلیک در جهان بوده است. سال ۲۰۰۹ میزان تولید اکریلیک این کشور معادل ۳۲ درصد کل تولید اکریلیک جهان بوده و همانطور که در نمودار نشان داده شده تا سال ۲۰۲۰ این مقدار نیز افزایش  می یابد.

اما سریعترین رشد  تولید اکریلیک در ۱۰ سال اینده را در خاور میانه , افریقا , جنوب و جنوب شرق اسیا با رشدی حدود ۲.۵ درصد در سال شاهد خواهیم بود.

تولید اکریلیک در قاره سیاه افریقا و خاور میانه سالانه حدود ۱درصد طی ۵ سال گذشته رشد داشته و هم اکنون از اروپا پیشی گرفته و تبدیل به دومین منطقه بزرگ تولید اکریلیک در جهان شده است بطوریکه طی ۱۰ سال آینده  رشدی حدود ۲.۵ درصد در سال  خواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متن کامل این گزارش در شماره مهر ۸۹ مجله کهن

تماس با تحریریه : ۰۲۱۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×