اخبار فرش ماشینی

توقف عرضه ماده اولیه پتروشیمی به صنعت نساجی / برخی نساجی‌ها در آستانه تعطیلی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توقف عرضه ماده اولیه پتروشیمی به صنعت نساجی / برخی نساجی‌ها در آستانه تعطیلی

 

دبیر انجمن نساجی از توقف عرضه برخی مواد پتروشیمی به صنایع نساجی در بورس کالا خبر داد و گفت: این موضوع، تولید برخی واحدهای نساجی را در آستانه توقف قرار داده است.

مهندس علیرضا حائری اظهار داشت: از نیمه دوم دی‌ماه عرضه گرانول پلی پروپیلن گرید الیاف به عنوان ماده اولیه صنعت نساجی از سوی واحدهای پتروشیمی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ۶ واحد پتروشیمی تولیدکننده گرانول پلی پروپیلن هستند، گفت: تا آذرماه، این ماده هفته‌ای دو مرتبه در بورس عرضه می‌شد و عرضه و تقاضا یا یکدیگر تناسب داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه در عرضه این ماده در هر ماه ۱۲ تا ۱۴ هزار تن گرانول پلی پروپیلن به واحدهای نساجی اختصاص پیدا می‌کرد، گفت: در دی ماه مجموع عرضه این ماده در بورس به ۶ هزار تن رسید که تقریباً نصف نیاز صنعت نساجی بود.

به گفته حائری، عرضه گرانول پلی پروپیلن از نیمه دوم دی ماه در بورس متوقف شده و بسیاری از واحدهای نساجی مصرف‌کننده این ماده اولیه به ویژه واحدهای تولیدی نخ بی‌سی‌اف در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گرانول پلی پروپیلن در بورس ۳۹۰۰ تومان بوده است، گفت: در حال حاضر این ماده در بورس کالا عرضه نمی‌شود، ولی در بازار آزاد با قیمت ۴۸۰۰ تومان قابل خرید است.

دبیر انجمن نساجی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده موکت و فرش ماشینی مصرف‌کننده نخ بی‌سی‌اف هستند، گفت: سیاست واحدهای پتروشیمی باید در ابتدا تأمین نیاز داخل باشد و بعد از آن به سمت صادرات حرکت کنند.

وی تصریح کرد: موضوع توقف عرضه گرانول پلی پروپیلن را با کمیته تنظیم محصولات پتروشیمی در میان گذاشتیم، تا وضعیت عرضه آن بررسی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×