اخبار فرش ماشینی

توضیحات دبیر انجمن صنایع نساجی ایران درباره تعرفه واردات چادر مشکی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در توضیح خبر با عنوان” خروج سالانه ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور برای واردات چادر مشکی” گفت: تعرفه چادر مشکی در سال ۹۴ از ۱۰ درصد به ۳۲ درصد تغییر یافته است.

به گزارش تسنیم، در راستای درج  خبر در تاریخ  14 اردیبهشت ماه با عنوان” خروج سالانه ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور برای واردات چادر مشکی” درخبرگزاری تسنیم، محمد مهدی رئیس زاده، دبیر انجمن نساجی توضیحاتی را به این خبرگزاری ارسال کرد.

 در متن توضیحات وی آمده است:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تعرفه واردات چادر مشکی با شماره تعرفه ۵۴۰۷ که در سال گذشته با جای ۳۲ درصد فقط۱۰ درصد بود، این تعرفه به علت سو استفاده احتمالی کلان برخی واردکنندگان با تلاش مستمر و تقریباً یک ساله انجمن صنایع نساجی ایران و کمیسیون ماده یک موفق شدیم تا سود وحقوق گمرکی این تعرفه را جهت همسان سازی تعرفه ها از ۱۰ درصد به ۳۲ درصد تغیردهیم که هم اکنون در کتاب تعرفه ۹۴ این تغییرات اعمال شده است.

 به گزارش تسنیم، این نکته در صحبت های حائری بیان شده است: تعرفه واردات چادر مشکی ۱۰ درصد است در حالی که تعرفه واردات سایر پارچه‌ها حدود ۳۲ درصد است، همین امر باعث می‌شود تا واردکننده سایر پارچه‌ها را به نام چادر مشکی به کشور وارد کرده و آسیب‌های زیادی را به تولید کننده داخلی وارد کند. شنیده‌ایم که وزارتخانه پیشنهاد افزایش تعرفه واردات چادر مشکی را داده است تا از تولید حمایت شود، اما این راهکار تنها در صورتی مفید است که تولیدی وجود داشته باشد. در مورد چادر مشکی روش مناسبی نیست، چرا که تولید چادر مشکی نداریم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×