اخبار فرش ماشینی

توضیحات جلال پور در مورد وضعیت فرش در بازارهای بین‌المللی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در یادداشتی به شرایط کنونی دو محصول صادرات محور ایران یعنی فرش و پسته پرداخت و نوشت، وضعیت جدید، نوید روزهای بهتری را برای فرش ایرانی دارد ،اما دغدغه هایی در بازارهای بین المللی وجود دارد.
محسن جلال پور امروز شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: بازارجهانی فرش رو به توسعه است و با بازشدن امکان صدور آن به آمریکا و تسهیل صادرات به دیگر کشورها نوید روزهای بهتری برای فرش ایرانی را با خود دارد.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی، پرداختن به صنایعی از قبیل فرش که تجسم کاملی از اقتصاد مقاومتی است باید لازم و ضروری شمرده شود؛ فرش یک صنعت اشتغال زاست و از طرف دیگر، راه اندازی اش هزینه زیادی نمی خواهد و در ضمن، کالایی است ارز آور که تجسم کاملی از درون زایی و برون نگری در اقتصادمقاومتی است.
رئیس اتاق ایران افزود: درنهایت این که فرش بدون نیاز به درصدی ارز، می تواند صد درصد ارزآوری داشته وعملا ضمن صدورفرهنگ وهنرایرانی، منبع ارزآوری پایدارو اشتغال زا شمرده شود.
وی با اشاره به حضور در جلسه هیأت رئیسه انجمن پسته و بررسی وضعیت بازار جهانی پسته گفت: ازآن جا که رقیب اصلی ما (آمریکا) امسال به میزان زیادی محصول برداشت خواهد کرد و هنوز بخشی ازمحصول گذشته اش را نیز نتوانسته به فروش برساند، به نظرمی رسد قصد کاهش قیمت را برای محصول سال جدید دارد.
جلال پور گفت: این همان دغدغه ای بود که در سال های گذشته بارها به آن اشاره کرده ام؛ احتمالا افزایش تولید در آمریکا و در نتیجه کاهش قیمت ها، فروش پسته ایرانی را دربازارهای بین المللی با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: آن چه پیش بینی می شود این است که محصول امسال آمریکا حدود٣٣٠ هزار تن خواهد بود و محصول ایران، حدود ١٧٠هزارتن؛ ایران و آمریکا برای نخستین بار است که به تولید ۵۰۰ هزا رتنی در پسته دست پیدا می کنند؛‌برای نباختن در بازاری که رقیبش آمریکا است، باید خوب فکر و به درستی برنامه ریزی کرد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×