اخبار فرش ماشینی

توسعه همکاری روابط تجاری کاشان با استان الازیغ ترکیه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس هیات تجاری ترکیه در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی کاشان گفت : ایران و ترکیه در زمینه فعالیت های اقتصادی ارتباط خوبی دارند و کاشان مرکز تولید فرش ماشینی و دارای بیش از هزار شرکت تولید فرش ماشینی است و با شهر قاضی انتب ترکیه از این نظر در یک تراز قراردارد.
حسن اوزون با اشاره به قابلیت های صنعتی و تجاری ترکیه از جمله استان و شهر الازیغ افزود : سازمان غیردولتی صنعتگران مستقل و انجمن بازرگانان موصاد (MUSIAD) به عنوان یکی از سازمان های بزرگ اقتصادی ترکیه از ۸۴ شعبه در داخل ترکیه و ۵۸ نمایندگی در کشورهای دیگر برخوردار است که الازیغ یکی از شعبه های آن است.
وی صادرات ماهانه این شهر را ۲۰۰ میلیون دلار بیان  کرد و گفت : کارخانه تولید کروم در این شهر واقع است که حجم صادرات زیادی دارد.
عضو انجمن بازرگانان موصاد افزود: تنها تولید کننده سنگ مرمر (قرمز) نیز در این شهر است و علاوه بر فعالیت در زمینه تولیدات کشاورزی و دامداری از کارخانه های تولید آرد و نان، آبگرمکن های آفتابی و لوله های pvc برخوردار است.
رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز  افزود : کاشان همچنین از بزرگترین سایت خودرو سازی، چند شرکت فولاد، صنایع کاشی، کولر، قطعات ماشین و حدود ۷۰۰ شرکت در زمینه تولید سایر محصولات برخوردار است.
محمود تولایی گفت: تولید گلاب و عرقیات و صنایع دارویی از دیگر مزایای این منطقه است و در صورت افزایش روابط متقابل می توان در این زمینه ظرفیت های دو طرف را نیز بررسی کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×